عادت‌های اشتباه ورزشی در روزهای گرم سال

دمای بالا می‌تواند ضربان قلب را به سرعت افزایش دهد به همین دلیل شدت یا مدت تمرین خود را در روزهای گرم سال کاهش دهید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مهمترین جنبه‌های ورزش در هوای گرم و مرطوب هیدراته ماندن است. نادیده گرفتن این موضوع می‌تواند باعث کم آبی بدن و گرمازدگی شود. بنابراین لازم است قبل، حین و پس از ورزش کردن مقدار زیادی آب بنوشید. برای ورزش‌های طولانی‌تر یا شدیدتر نیز مصرف نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت توصیه می‌شود. علائم گرمازدگی شامل تعریق شدید، ضعف، سرگیجه، افزایش دمای بدن، احساس گیجی و حالت تهوع می‌‎شود، در صورتی که این علائم را تجربه کردید خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید.

برای ورزش کردن لباس‌های سبک و جاذب رطوبت را انتخاب کنید که اجازه می‌دهد عرق به راحتی تبخیر شود و به خنک شدن بدن کمک کند. از پوشیدن لباس‌های تیره و چسبان که گرما را به دام می‌اندازند دوری کنید. علاوه بر این، لازم است به شاخص گرما توجه کنید، ورزش کردن در دمای بالا خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با گرما را افزایش می‌دهد. بهتر است در روزهای گرم داخل خانه ورزش کنید. در صورتی که تمایل دارید در هوای باز ورزش کنید، این کار را در سایه انجام دهید یا از کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی استفاده کنید تا احتمال بروز آسیب پوستی کاهش پیدا کند.

دمای بالا می‌تواند ضربان قلب را به سرعت افزایش دهد، به همین دلیل شدت یا مدت تمرین خود را در روزهای گرم سال کاهش دهید و به بدن خود فشار وارد نکنید. اگر به ورزش کردن در شرایط گرم و مرطوب عادت ندارید، به تدریج بدن خود را هماهنگ کنید، به طوری که با تمرینات کوتاه‌تر و با شدت کمتر شروع کنید و به تدریج شدت و مدت آن را افزایش دهید. حتی در روزهای گرم سال نیز گرم کردن و خنک کردن تدریجی عضلات برای جلوگیری از گرفتگی ضروری است. بنابراین چند دقیقه قبل و بعد از تمرین را به این کار اختصاص دهید.

کد خبر 686823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.