گیاهان مفید برای پیشگیری و تسکین سردرد

مصرف گیاهانی مانند نعنا فلفلی، سنبل‌الطیب، پوست درخت بید، اسطوخودوس، بابونه و عرقچین می‌تواند به پیشگیری و تسکین سردرد کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سردردها به اشکال مختلف ظاهر می‌شوند و هرکدام دارای ویژگی‌ها و چالش‌های منحصر به فردی هستند. گاهی اوقات افراد به دنبال روش‌های طبیعی برای پیشگیری از بروز سردرد و تسکین آن هستند. مصرف بعضی از گیاهان در این زمینه تاثیرگذار است؛ در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

نعنا فلفلی

خواص خنک‌کنندگی نعنا ممکن است تنش عضلانی را کاهش دهد و به صورت بالقوه ناراحتی مرتبط با سردرد تنشی را کاهش می‌دهد. علاوه بر اینکه افراد می‌توانند با مصرف این گیاه به تسکین سردرد خود کمک کنند، می‌توانند با مالیدن روغن نعنا به شقیقه‌ها باعث بهبود شرایط خود شوند. البته روغن نعنا رقیق نشده می‌تواند باعث سوختگی پوست، به ویژه در میان افراد با پوست حساس، شود. همچنین، مصرف بیش از حد نعنا ممکن است باعث سوزش معده شود یا تداخلی با بعضی از داروها ایجاد می‌کند.

سنبل‌الطیب

گیاه سنبل‌الطیب اثرات آرام‌بخش بر سیستم عصبی دارد و به صورت بالقوه سردردهای تنشی ناشی از استرس را کاهش می‌دهد. افراد می‌توانند برای تسکین سردردهای خود سنبل‌الطیب را قبل از خواب مصرف کنند. البته استفاده طولانی مدت از این گیاه منجر به عوارض جانبی خفیفی مانند سرگیجه می‌شود.

پوست درخت بید

پوست درخت بید حاوی سالیسیلات‌ها است که مانند آسپرین عمل می‌کند، دارای خواص ضدالتهابی است و به تسکین انواع سردردها از جمله سردرد تنشی کمک می‌کند.

اسطوخودوس

اسطوخودوس رایحه‌ای آرام‌بخش دارد و قادر است استرس و اضطراب افراد را کاهش دهد. استفاده موضعی از اسانس این گیاه نیز به تسکین سردرد کمک می‌کند. با وجود اینکه گیاه یادشده به صورت کلی بی‌خطر است، اما لازم است افراد حساسیت‌هایی داشته باشند که باید در این زمینه آگاهی لازم را کسب کنند. همچنین، لازم است هنگام مصرف چای اسطوخودوس اعتدال رعایت شود، زیرا مصرف بیش از حد آن باعث بروز عوارض جانبی می‌شود.

بابونه

بابونه به دلیل خواص ضدالتهابی و آرام بخشی که دارد می‌تواند به صورت موثر تنش عضلانی را کاهش دهد، به تقویت آرامش کمک می‌کند و ناراحتی‌های مرتبط با سردرد تنش را کمتر می‌کند. بنابراین توصیه شده است برای پیشگیری و همچنین درمان انواع سردرد از دمنوش بابونه استفاده کنید.

عرقچین

گیاه عرقچین به تسکین سیستم عصبی و کاهش سردردهای تنشی کمک می‌کند. ممکن است مصرف بیش از حد این گیاه باعث بروز مشکلاتی برای کبد شود به همین دلیل باید در مصرف آن اعتدال رعایت شود.

کد خبر 686345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.