چگونه به انتقاد دیگران واکنش نشان دهیم؟

از آنجایی که انتقاد بخشی از زندگی ما است، باید آگاه باشیم که چگونه در برابر آن واکنش نشان دهیم.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هرگز منصفانه نیست که کسی نظر خود را به شما تحمیل کند، در حالی که شما تمایل نداشته‌اید آن را بشنوید، بنابراین باید اطلاع داشته باشید که منتقدان با چه هدفی این کار را انجام می‌دهند.

گاهی اوقات شما برای افراد زندگی خود حد و مرزی قائل می‌شوید و به طور مکرر از آن‌ها می‌خواهید که به انتخاب‌های شما احترام گذارند، اما آن‌ها همچنان به شما انتقاد می‌کنند، اگر زمانی که دیگران از شما انتقاد می‌کنند، عصبانی می‌شوید یا احساس شکست می‌کنید، در ابتدا بپذیرید که تصمیمات و اقدامات شما به گونه‌ای نبوده است که انتقاد شوند.

آرامش درونی خود را حفظ کنید

سعی کنید زمانی که دیگران از شما انتقاد می‌کنند؛ آرام باشید، البته هر انتقادی می‌تواند باعث بروز خشم افراد شود، بنابراین عصبانی شدن یک واکنش طبیعی است، اما بهتر است آن را کنترل کنید، زیرا در بیشتر مواقع این عصبانیت تنها اوضاع را وخیم‌تر می‌کند، توصیه شده است در این شرایط یک دقیقه نفس عمیق بکشید و قبل از پاسخ دادن به مغز اجازه دهید به آرامش برسد.

پاسخ دهید، واکنش نشان ندهید

زمانی که به آرامش درونی رسیدید، به جای واکنش نشان دادن به همراه عصبانیت، پاسخ منطقی دهید، برای نمونه زمانی که در مورد موضوع خاصی به صورت مکرر انتقاد می‌شوید، به آرامی پاسخ دهید: من در گذشته هم این‌ها را شنیده‌ام، تمایل دارم در مورد موضوع دیگری صحبت کنم.

انتقاد را تکرار کنید

انتقاد افراد را به زبان خودتان تکرار کنید، زیرا تکرار حرف‌های طرف مقابل از زبان خودتان باعث می‌شود مطمئن شوید آن‌ها را به طور کامل متوجه شده‌اید، البته از روش غیرتهاجمی استفاده کنید، آرام بمانید و جملاتی که عنوان شده است را از زبان خود و بدون تهدید تکرار کنید، همچنین می‌توانید با جمله‌ای مانند "خب، اگر درست متوجه شده باشم، شما فکر می‌کنید که.... " حرف‌های دیگران را با خود تکرار کنید.

کد خبر 683063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.