تداوم جاهلانه‌های شیطان در برابر انوار قدسی قرآن

تحرکات شیاطین فرودست در توهین و هتک حرمت کتاب سراسر نور قرآن زیرلوای آزادی بیان، همچنان تداوم دارد، اما پس پرده این اقدام رنگ و بوی صهیونیستی دارد و اهداف پلیدی را دنبال می‌کند.

سوئد، دانمارک، لاهه هلند و کمی پیش‌تر فرانسه و نیویورک در قلب آمریکا، از جمله شهرها و کشورهایی هستند که اهانت به مقدسات اسلامی به‌ویژه قرآن کریم در آن‌ها در حال تکرار و به‌نوعی تبدیل شدن به یک روند است.

روندی که بدون شک، باید با رفتار متقابل کشورهای اسلامی در برابر این توهین‌های وقیحانه و در حال تکرار همراه باشد، تا دیگر شاهد این هتک حرمت‌ها، آن هم در کشورهای مدعی حقوق بشر و صدالبته مدعیان دروغین آزادی نباشیم.

امروز بیش از ۵۰ کشور دنیا مسلمان و اسلامی هستند و اگر هماهنگ و منسجم باشند، می‌توانند هر کشوری را از نظر اقتصادی با چالش جدی روبه‌رو کنند تا سران کشورهایی که با تصمیمات پشت پرده جریانات صهیونیستی آمریکایی می‌کوشند قرآن‌سوزی و توهین به مقدسات اسلامی را عادی و تبدیل به یک روند کنند، دیگر جرئت چنین کاری را نداشته باشند.

تداوم جاهلانه‌های شیطان در برابر انوار قدسی قرآن

علاوه بر این تداوم حرکت‌های اعتراضی در برابر این رفتارهای زشت و جاهلانه از سوی جامعه اسلامی به‌ویژه مردم و مسئولان ایرانی، حرکت و اقدامی لازم و ضروری در دوره کنونی است.

اندونزی با ۱۲.۷ درصد مسلمانان جهان، پاکستان با ۱۱ درصد، هندوستان با ۱۰.۹ درصد و بنگلادش با دو درصد جمعیت، به ترتیب بزرگترین کشورهای مسلمان جهان به لحاظ جمعیت هستند و همین کشورها در کنار کشورهای بزرگی مانند ایران، عربستان، ترکیه و عراق در یک حرکت و اقدام منسجم می‌توانند ضمن قطع ارتباط سیاسی و اقتصادی با کشورهای هتاک به مقدسات مسلمانان آنها را زمین‌گیر کنند.

شارلی ابدو عنوان هفته‌نامه‌ای است که در سال‌های فعالیتش همواره رویکرد هتاکانه و گستاخانه داشت. نشریه‌ای که با انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر اعظم (ص) و با استفاده از ترفند رسانه‌ای بوسه تنفر، انزجار کشورهای اسلامی از اقدام خود را دید و به صدر اخبار چند سال قبل آمد.

آن زمان فرانسه عقوبت سخت و سنگینی به‌خاطر این اقدام هفته‌نامه شارلی ابدو متحمل شد تا جایی که بسیاری از کشورهای اسلامی کالاهای فرانسوی را تحریم کردند و نخریدن جنس فرانسوی را تا مدت‌ها دنبال کردند و اقتصاد این کشور را به چالش کشیدند.

بنابراین استفاده از ابزارهای همگرایانه اقتصادی می‌تواند مقامات این کشورهای به ظاهر مدعی آزادی و حقوق بشر را به عقب‌نشینی وادارد و درس سختی به آنها دهد.

هر چند غربی‌ها درس‌پذیر نیستند؛ اگر بودند اقدام جوان عرب که به ظاهر قصد آتش زدن کتاب مقدس یهودیان را داشت، اما آن را آتش نزد و گفت هتک حرمت دیگر ادیان در مرام و مسلک اسلام و مسلمانی نیست را درس عبرت قرار می‌دادند.

غرب که یکی از سران پیر و سالمندش آن را باغ می‌دانست و دیگر ممالک را جنگل، این روزها بیش از هر زمانی نشان داده که خود جنگلی تاریک و آشفته است که بازیچه دست شیاطین شده است و هر آنچه در اتاق فکر صهیونیست‌ها و مستکبران طرح می‌ریزند، در این جنگل بزرگ اجرا می‌شود.

آن‌ها دیرزمانی نقشه کشیدن کاریکاتورهای بزرگان اسلام را کشیدند تا سطح واکنش مسلمانان را ببینند و اکنون بار دیگر در حال محک زدن سطح کنش و واکنش کشورهای اسلامی هستند تا باز هم بیش از گذشته جهل خود را نشان دهند. آن‌ها پایبند به هیچ اصل و قاعده‌ای نیستند و فقط کت و شلوارشان شیک است و افکارشان همچنان تاریک و در گیرودار تروریسم رسانه‌ای آنان است.

شوخی با مقدسات باید همراه با پاسخی مناسب و به‌موقع باشد تا به این وضعیت جنگلی خاتمه دهد. شکی نیست حتی هر آنچه پلیدی است و قرار است اجرا شود، با نقشه و برنامه و طرح قبلی غرب برای بر هم زدن آرامش دیگران، به‌ویژه مسلمانان همراه است.

گویا کتاب‌سوزی سنت دیرینه غربی‌ها است که از قرون وسطی برایشان به یادگار مانده است.

کتابخانه اسکندریه سال ۳۹۲ میلادی توسط مسیحیان متعصب در دوران اسقف توفینس، سوزانده شد و بعدها در یک تحریف زشت به گردن مسلمانان انداخته شد.

صلیبیون نیز در قرن پانزدهم در آندلس، پس از پیروزی بر مسلمانان و سرنگونی حکومت ۸۰۰ ساله آنان، تمام مظاهر فرهنگی و هنری آنها را نابود کردند، از جمله تمام کتاب‌های کتابخانه‌هایی مانند کوردوبا، گرانادا و والنسیا را به میادین شهرها آوردند و به آتش کشیدند و تنها کتاب‌های پزشکی را برای یافتن راه‌های درمان بیماری‌ها، نگه داشتند و آتش نزدند.

حالا صهیونیست‌ها نیز با درس گرفتن از کتاب سوزاندن صلیبی‌ها، پس از اشغال سرزمین فلسطین، به غارت کتابخانه‌ها و کتاب‌های ساکنان این سرزمین پرداختند و ۷۷ هزار جلد کتاب را به غارت بردند و سرقت کردند.

به گفته یکی از صاحب‌نظران حوزوی، توهین به ساحت مقدس و منور قرآن، به‌طور قطع عوارضی مادی و معنوی را نصیب اهانت‌کنندگان خواهد کرد و سکوت‌کنندگان در این امر نیز از این عوارض در امان نخواهند ماند.

تداوم جاهلانه‌های شیطان در برابر انوار قدسی قرآن

اما باز هم امان از آن‌چه گفته‌اند و گفته‌ایم که جهل، آن هم جهل زمانه مدرن چه‌ها که نمی‌کند و چه جاهلانه‌هایی که به اجرا نمی‌گذارد تا دل شیطان را شاد کند.

امروز اقدام ضداندیشه، ضداخلاق و ضدبشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت دولت سوئد انجام شد یک جنایت فرهنگی است و تکرار زنجیره‌ای این اهانت‌ها در کشورهای غربی، نشانه برنامه‌ریزی‌های پنهان جریان‌های ضددینی، در اسلام‌ستیزی است و غرب، کارنامه سیاهی در اسلام‌هراسی دارد.

تکرار زنجیره‌ای که چیزی جز نفرت و تباهی عاید غرب و غربگرایان نخواهد کرد و نور قرآن و مقدسات اسلامی را بیش از گذشته بر گسترده قلب‌ها و جان‌های عالم خواهد تاباند و جنگل غرب را باز هم رو به افول خواهد برد.

یادداشت از: محمود افشاری، خبرنگار ایمنا

کد خبر 681246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.