سیلی محکم ملت ایران به سناریو فرهنگی، اطلاعاتی و رسانه‌ای تحریم ماه محرم

امام جمعه نایین گفت: نقشه و سناریو دشمنان همیشگی ملت ایران، کم‌رنگ کردن نقش محرم با اقدامات مختلف و راه‌اندازی کمپین تحریم محرم بود اما از ملت ایران سیلی محکمی خوردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امروز _جمعه سیزدهم مردادماه_ در نماز جمعه نائین با بیان اینکه سراسر شهرها و روستاهای کشور شاهد پررونق‌ترین محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان و پرشورترین سوگواری‌ها در دهه اول ماه محرم بودند، اظهار کرد: سناریو دشمنان همیشگی ملت ایران و نقشه شوم آن‌ها که از مدت‌ها قبل از ماه محرم طراحی شده این بود که گفتند سیاه نپوشید، حسینیه نروید، در هیئات دیده نشوید، نذری ندهید و کمپین تحریم محرم نیز راه انداختند اما در آخر از ملت ایران سیلی خوردند.

وی افزود: آن‌هایی که در این مصاف از ملت ایران سیلی خوردند، اربابان مزدوران پروژه‌بگیر سیاسی و رسانه‌ای بودند که در ناتوی عجیب و غریب فرهنگی و اطلاعاتی خواستند محرم را کم‌رنگ کنند که سیلی محکمی نیز خوردند.

امام جمعه شهرستان نائین با بیان اینکه در این سناریو، دشمن واقعه عاشورا را به جنگ داخلی اعراب بدل کرد، گفت: پازل تکمیل‌کننده این سناریو، راهپیمایی‌های پرچم در سرزمین اشغالی بود که صهیونیست‌ها شعار مرگ بر اعراب سر می‌دادند چرا که صهیونیست‌های ملعون نه خیرخواه ملت ایران و نه خیرخواه اعراب هستند.

وی در ادامه گفت: در مقابل کسانی که می‌گویند چرا در ماه محرم مراسم برگزار می‌کنید و نذری می‌دهید بلکه باید به فقرا کمک کنید، باید گفت که در این سفره گسترده امام حسین (ع) نیازمندان با آبرو و عزت بهره‌مند می‌شوند و مگر نه اینکه مردم از نیازمندان در دل این مساجد و هیئت‌ها و در این مراسمات دستگیری می‌کنند؟

مطهرخو با بیان اینکه دشمن علاوه بر کارهای فرهنگی و فکری، امسال اقدامات خرابکارانه تروریستی نیز در برنامه خود قرار داده بود، بیان کرد: اقدامات خرابکارانه تروریستی متعددی در تهران، کرمان، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، مازندارن و دیگر نقاط توسط دشمن در جهت تشویش و بهم ریختن فضای سوگواری و عزاداری ماه محرم برنامه‌ریزی شده بود.

وی ادامه داد: انفجار در محل مزار شهید سلیمانی، مکان‌های شلوغ، مکان‌های سوختگیری، دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز برای اخلال در تأمین نیازهای داخلی، اعتراض مردم، شعله‌ور شدن اغتشاشات و آشوب‌سازی از دیگر برنامه‌های دشمن بود و حتی به این موارد نیز راضی نشدند و دست به هنجارشکنی‌های مختلف با کشف حجاب و رقص در مقابل هیئات و آتش زدن پرچم‌های عزاداری و نشر در فضای مجازی زدند.

امام جمعه نائین افزود: از طرفی دیگر، ورود خوانندگان پاپ به عرصه مداحی و بیان مطالب ناروا در جهت ناامید کردن مردم در مداحی‌ها در یزد و دزفول از نمونه‌های بارز دیگر اقدامات است و دشمن متوجه شده که سیلی که می‌خورد از عاشورای حسینی است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل این نقشه با طراحی صهیونیست‌ها با اهانت به قرآن کریم بود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این مورد با صدور بیانیه‌ای ورود کردند و همچنین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت که از تمام جوانان مسلمان می‌خواهیم که از کسی که قرآن را آتش‌زده انتقام بگیرد.

مطهرخو خاطرنشان کرد: با تمام این نقشه و برنامه‌ریزی‌های دشمن، نه تنها کوچک‌ترین خللی در عشق و ارادت مسلمانان و شیعیان به قرآن کریم و اباعبدالله الحسین (ع) به وجود نیامد بلکه حضور معنادار و باشکوه مردم و هیئت‌های عزاداری در سراسر کشور با وجود گرمای شدید هوا، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا درآورد و این مردم بودند که در قالب عزاداران حسینی و دست‌اندرکاران هیئات، دسته‌های عزاداری، مساجد و حسینیه‌ها و به دشمن تودهنی زدند.

به گزارش ایمنا، نماز جمعه این هفته شهرستان نائین با حضور پرشور مردم و سخنرانی پیش از خطبه‌های رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان و همچنین تجلیل از فعالان ستاد نماز جمعه و دفتر امام جمعه شهرستان نائین برپا شد.

کد خبر 677698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.