۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
دومین ترور در سومین حرم

۹ ماه از حادثه اول گذشته و حادثه دوم باز هم در قلب شیراز رخ داده و رد خون و شهادت را پررنگ‌تر کرده است، گفتند پیام و هدفشان این بوده و آن بوده است؛ اما هر آنچه باشد، رخ‌نمایی باطل را واضح‌تر و روشن‌تر و تفکیک جبهه حق از باطل را سهل‌تر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دوباره ترور و دوباره شهادت؛ این دوباره‌ها بارها و بارها در تاریخ این آب و خاک کهن تکرار شده و هر بار ملت مقاوم ایران مقاوم‌تر و مصمم‌تر راه روشن خود را ادامه داده و پیش رفته است.

راهی که سال ۵۷ به یک‌باره تغییر مسیر داد و در بیست‌ودوم بهمن‌ماه همان سال، آرمان امام راحل (ره) به سرمنزل مقصود رسید. آرمانی که پایش جان‌ها داده‌ایم، خون‌ها ریخته‌ایم و رشادت‌ها دیده‌ایم؛ آرمانی که علی‌وردی‌هایش در جهان بی‌نظیرند و تابناک و مسلم خیزاب‌ها و محسن حججی‌هایش، ضربان پرقدرت جبهه مقاومت.

شامگاه یکشنبه درست وقتی که خبر آمد که سوم حرم اهل بیت در وطن خونین شده است، روضه‌خوان مسجدالجواد (ع) مشغول روضه‌خوانی علی‌اکبر و علی‌اصغر امام حسین (ع) بود. گوهرهای تابناک امامی که یکی از آنها را بر سر دست گرفت و خونش را به آسمان هدیه کرد و دیگری را در آغوش کشید و آهی جان‌سوز از سر نادانی جماعت نادان و ناشکر آن دوران کشید.

طنین صدای روضه‌خوان در اوج روضه به جایی رسید که گریه امان حاضران را بریده بود و خبر ترور تلخ شیراز که در مسجدالجواد (ص) پیچید، صدای گریه حاضران، برای همنوعان به خون غلتانشان، بیشتر و سوزناک‌تر شد.

دومین ترور کور در سومین حرم نور

انگار دشمن می‌داند، همین حرم‌ها هستند که چراغ راه ایران و ایرانی است و شاهچراغ منور شیراز، این خورشید تابناک امام هفتم (ع) در ولایت بزرگ فارس باید جهانی شود و مظلومیت اهل بیت به گوش جهانیان هم برسد، آن هم در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان.

شاهچراغ امروز، چراغ همیشه روشن ایران و ایرانی است؛ کوردلان نمی‌دانند که خاموشی انوار قدسی حق و جلوه‌های نور ممکن نیست اما ما می‌دانیم که تلاش برای خاموشی این چراغ بیهوده است و از اتفاق، این نور حق و حقیقت است که روزبه‌روز نورانی‌تر و درخشان‌تر خواهد شد و باطل و باطل‌گرایان به حاشیه خواهند رفت و نابود خواهند شد.

باطل امروز هیچ تقدسی را برنمی‌تابد و تا جایی پیش رفته که کودک‌کشی و ترور کور را پیشه خود کرده است، چرا که می‌بیند و می‌داند که حق، در مسیر تعالی و ترقی است و خاموشی‌شدنی نیست.

وادی باطل، کور است و وادی حق، همه نور؛ و این‌ها برای بیدارتر شدن من و شما است تا آخرین نفس‌ها و تلاش‌های شیطان و شیطانیان زمان را ببینیم و بهتر از هر زمانی، باطل و باطل‌گرایان را بشناسیم.

۹ ماه از حادثه اول گذشته و حادثه دوم باز هم در قلب شیراز رخ داده و رد خون و شهادت را پررنگ‌تر کرده است. گفتند پیام و هدفشان این بوده و آن بوده است؛ اما هر آنچه باشد رخ‌نمایی باطل را واضح‌تر و روشن‌تر و تفکیک جبهه حق از باطل را سهل‌تر کرده است.

امروز حقانیت شیعه است که می‌درخشد و حقیقت اهل بیت (ع) است که تلالو دارد، سیاهی راه به جایی نخواهد برد و طالبان سیاهی گرفتار تباهی خواهند شد.

سال‌های سال است که ایران و ایرانی می‌درخشد و از همین حرم‌ها و امام‌زاده‌ها نور گرفته و به راه روشن خود ادامه داده است؛ نوری که امروز با شور شهادت و ایثار همراه شده است و می‌رود تا به ظهور برسد.

یادداشت از: محمود افشاری، خبرنگار ایمنا

کد خبر 679883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.