مدیریت شهر بر مدار پیشرفت

دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری این روزها در حال برگزاری است. نمایشگاهی که در آن آخرین و بروزترین امکانات، تجهیزات، ماشین آلات و فناوری‌های نوین مدیریت شهری به نمایش گذاشته شده و پذیرای عموم مردم به‌ویژه علاقمندان و فعالان این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیش از ۹۰ شرکت فعال در حوزه‌ها و بخش‌های مبلمان، طراحی و مدیریت شهری، بازیافت و پسماند، حمل‌ونقل و ترانزیت کالا و تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات ایمنی، حفاظت و آتش‌نشانی، در نمایشگاه بزرگ دوازدهم، حضور و مشارکت دارند.

نمایشگاهی که به محض ورود از یکی از درهای اصلی آن در ضلع غربی، لندرووِر مجهز و مرتب مدیریت بحران شهرداری اصفهان خودنمایی می‌کند. ماشینی به رنگ سبز و برچسب‌های زرد و قرمز که از قدرت و استحکام مثال‌زدنی آن در مواقع بحرانی و حوادث بهره می‌برند و به دل حادثه می‌زنند. پشت همین خودروی قدیمی نوشته شده «زامیاد، اتوبوس شهری، کف کوتاه؛ دیزل»

علاوه بر این، چند شرکت دیگر خودروسازی سنگین و نیمه‌سنگین در نمایشگاه هستند و محصولات کوچک و بزرگشان را به منصه نمایش عمومی گذاشته‌اند.

مدیریت شهر بر مدار پیشرفت

یکی از محصولاتی که به طور حتم در سفر زیارتی مشهدالرضا مشاهده کرده‌اید خودروهای برقی مخصوص زائران آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) است که یکی از شرکت‌ها به عنوان یکی از موارد و امکانات استفاده در مدیریت شهری ارائه داده است.

جرثقیل‌ها و بالابرهای بلندبالا هم آسمان مسقف نمایشگاه را فراگرفته‌اند و هر کدام نشانگر استفاده در مواقع بحرانی، حریق و حوادثی هستند که نیاز به آن‌ها لازمه خدمت رسانی به موقع و سریع امدادگران و آتش نشانان است.

۱۲۵؛ یک شماره آتشین!

۱۲۵ تلفن سه رقمی مجموعه‌ای است که هنگام حریق و حادثه و اضطراب باید حفظ بود و آن را شماره‌گیری کرد و امداد طلبید. شماره‌ای مهم که امدادرسان مواقع خطر است و در این نمایشگاه آخرین تجهیزات و روزآمدترین امکانات آتش نشانی را عرضه کرده است.

در غرفه بزرگ این گروه فداکار و همیشه در صحنه، طناب‌ها و نرد بام‌ها آویزانند و علاقه‌مندانی هم هستند که از آن‌ها بالا می‌روند و لحظات خوف و خطر را پیش چشمان بازدیدکنندگان اصفهانی و غیر اصفهانی تمرین و تکرار می‌کنند.

مدیریت شهر بر مدار پیشرفت

پسربچه‌ای ۸ یا ۹ ساله از پلکان طناب‌های امدادی بالا رفته و به هنگام پایین آمدن مورد تشویق حاضران قرار می‌گیرد. حالا آفرین‌های حضار است که نصیب این بچه پرانرژی می‌شود.

میاندار میانه سالن بزرگ نمایشگاه اصفهان، مملو از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های رنگارنگ است و کمی آن‌سوتر خودروهای کشنده، نیمه سنگین و سنگین چند شرکت خودروساز داخلی پارک شده‌اند.

یک طرف ابزار نظافت، تجهیزات نظارت و دستگاه بازیافت آسفالت را می‌توان مشاهده کرد و در فضاها و غرفه‌های مختلف، مانیتورهای اختصاصی هر بخش و غرفه برای استفاده بازدیدکنندگان جای‌گذاری و نصب شده است.

ایستاده‌ایم پای ایمنی شهر

در ورودی ضلع شرقی یک شعار دلگرم کننده و امید بخش در کنار تصاویر رهبر معظم انقلاب و امام راحل (ره) حک شده است. «پای ایمنی شهر ایستاده‌ایم.»

ایستادگی مردانه‌ای که اگر نباشد، هر لحظه‌ای حادثه است و هر حادثه‌ای در لحظه خطرآفرین و چالش برانگیز خواهد بود.

غرفه بزرگ «واحد فناوری شهرداری اصفهان» با زیربخش‌های میزخدمت، منابع انسانی، پلاک آبی هوشمند، سمفا، سیگما، شورا، مدیریت و پیشگیری تخلفات، رزرواسیون مراکز تفریحی، مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و اصرو از جمله بخش‌های شلوغ نمایشگاه دوازدهم مدیریت شهری است. شعارشان هم زیبا و دلنشین است؛ «اصفهان من، شهر هوشمند، شهر زندگی…»

مدیریت شهر بر مدار پیشرفت

اصفهانی که با تلاش خادمان مردم در بخش‌های گوناگون به‌ویژه مدیریت شهر و کلانشهر اصفهان بهشت شهرهای ایران زمین و پایتخت خاطرات ماندگار و دلنشین است.

گوشه‌ای از نمایشگاه به اصفهان کارت اختصاص یافته است. کارتی با امکانات متنوع که برای کلانشهر اصفهان تعریف و طراحی شده اما در بسیاری از شهرها و مراکز خارج از استان اصفهان هم کارایی و کاربرد دارد و تلاش این مجموعه را نشان می‌دهد.

«اصکیف؛ گامی بلند در تحقق شهر هوشمند» هم روی یکی از بنرهای غرفه «اصفهان کارت» نوشته شده و پرسیدن از کارایی اصکیف هم به پاسخ در رابطه با کاربردهای متنوع بانکی، شهری، خدماتی، اینترنتی و موبایلی می‌انجامد.

در این نمایشگاه، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از درختان مایع رونمایی کرد. مجید عرفان‌منش، مدیریت این مجموعه هم در حاشیه نمایشگاه دوازدهم مدیریت شهری، درباره اهمیت رونمایی از درختان مایع اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به‌عنوان بخش اصلی محیط زیست شهری که عملیات‌های اجرایی بر عهده آن است، برای رفع این مشکل باید چاره‌ای می‌اندیشید؛ بنابراین از فضاهای سبز مرسوم به سمت فضاهای سبز اکولوژیک پیش رفت و در حال حاضر این نانوجلبک‌ها با عنوان درختان مایع در قالب فتوبیوراکتورها در حال استفاده است.

مدیریت شهر بر مدار پیشرفت

امروز روز شلوغ غرفه خبرگزاری شهر و شهروندی ایران، ایمنا هم بود. از حضور مسئولان کارگاه‌های مترو در خط ۲، رینگ چهارم، بزرگراه شهید خرازی و طرح توسعه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گرفته تا نمایندگان مردم اصفهان در خانه ملت و پارلمان شهر و هیئتی از شهرداری شیان کشور بزرگ چین، همه و همه آمدند و رفتند و با خبرنگار ایمنا، مصاحبه و گفت‌وگو کردند و از داشته‌ها و چالش‌هایشان گفتند.

نمایشگاه روز سوم خود را در حالی شب هنگام به پایان برد که غرفه‌های متخلف همچنان پذیرای مخاطبان و علاقه‌مندان بودند. علاقه مندانی که هر سال چشم انتظار پیشرفت خدمات و فناوری‌های نوین‌تر در حوزه مدیریت شهری، ایمنی و حمل و نقل هستند و اصفهان را مرجع برتر این بخش‌ها می‌دانند.

گزارش از: محمود افشاری

کد خبر 677604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.