رژیم غذایی مناسب برای گیاه‌خواران کدام است؟

متخصصان تغذیه معتقدند که پروتئین یک درشت مغذی مهم است که گیاه‌خواران باید آن را از منابع گیاهی دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از افراد به دلیل آگاهی بیشتر از تاثیر انتخاب‌های غذایی خود بر سلامت و محیط زیست، زندگی گیاه‌خواری را انتخاب می‌کنند. یک رژیم غذایی گیاه‌خواری برنامه‌ریزی شده ممکن است تمام مواد مغذی حیاتی مورد نیاز برای یک زندگی سالم و متعادل را تامین کند. افرادی که از رژیم گیاه‌خواری پیروی می‌کنند، باید از غذاهای کم فرآوری شده مصرف کنند؛ این مواد غذایی شامل میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، آجیل و دانه‌ها می‌شود. غذاهای کامل سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که همگی به حفظ سلامتی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند. به منظور دریافت طیف متنوعی از مواد مغذی، لازم است ترکیبی از میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ مصرف شود.

پروتئین یک درشت مغذی مهم است که گیاه‌خواران باید آن را از منابع گیاهی دریافت کنند. حبوباتی مانند عدس، نخود و لوبیا سیاه سرشار از پروتئین هستند. علاوه بر این گنجاندن ترکیبی از آجیل‌ها، دانه‌ها و محصولات غلات کامل در رژیم غذایی به افراد کمک می‌کند پروتئین کافی را دریافت کنند. یک رژیم گیاه‌خواری با دقت طراحی شده باید حاوی سطوح کافی از مواد مغذی کلیدی مانند ویتامین B12، آهن، کلسیم، روی و اسیدهای چرب امگا -۳ باشد. مصرف میزان کافی از این ویتامین‌ها و مواد معدنی از طریق وعده‌های غذایی غنی شده یا مکمل‌ها ضروری است. سبزیجات با برگ سبز تیره، عدس و غلات غنی شده با آهن نمونه‌هایی از مواد غذایی سرشار از آهن هستند.

به گفته محققان، اسیدهای چرب امگا -۳ برای سلامت مغز و کاهش التهاب بسیار ضروری است. در حالی که ماهی‌های چرب سرشار از امگا -۳ هستند؛ گیاهخواران ممکن است آن را از طریق مصرف منابع گیاهی مانند دانه کتان، دانه چیا، گردو و مکمل‌ها دریافت کنند. علاوه بر این، ویتامین D که برای سلامت استخوان‌ها بسیار ضروری است، بیشتر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست می‌آید. با این وجود، ممکن است دریافت این ویتامین برای برخی افراد که در مناطق کم نور زندگی می‌کنند، دشوار باشد. شیر گیاهی، غلات و مکمل‌های غنی شده با ویتامین D می‌تواند نیاز بدن به این نوع ویتامین را تامین کند.

رژیم‌های گیاه‌خواری می‌توانند کالری کمتری نسبت به رژیم‌های همه‌چیزخوار داشته باشند. در حالی که ممکن است این نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن مناسب باشد، مصرف کالری کافی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن بسیار مهم است. بنابراین توصیه شده است افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می‌کنند، مواد مغذی حیاتی و چربی‌های سالم مصرف کنند.

کد خبر 676604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.