ضرورت «جهاد تبیین» در جنگ شناختی دشمن

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز اگر تبیین نکنیم دشمن در جنگ شناختی جای حق و باطل را عوض می‌کند، بر همین اساس ضرورت دارد در مقابل جریان تحریف دشمن با تاسی از حضرت زینب (س)، به تبیین بپردازیم.

محمود معلمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اهمیت تبیین قیام عاشورا اظهار کرد: موضوع تبیین به‌قدری مهم است که رهبر انقلاب عنوان جهاد را به آن اطلاق کردند؛ چرا که اگر مسائل به درستی تبیین نشود، دیگران آن را غلط بیان می‌کنند و وقایع تاریخی را به شکلی نشان می‌دهند تا اهداف خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه وظیفه مورخان و کارشناسان، اهل قلم و رسانه است که وقایع و رخدادها را درست تبیین کنند، تصریح کرد: در واقعه کربلا و قیام عاشورا چه اتفاقاتی افتاده است که امام حسین (ع) از دعوت‌کنندگانش مدد و یاری می‌طلبد؟ این نکته مهمی است و نشان می‌دهد در طول تاریخ هر واقعه‌ای که درست تبیین نشده دشمنان از آن نتیجه معکوس گرفته‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی با نقل مثال دیگری در دوران قاجار و در جریان مشروطه اظهار کرد: آن زمان مجتهدی به نام شیخ فضل‌الله نوری به دست خود مردم اعدام می‌شود. او مجتهدی بود که به دنبال مشروطه مشروعه بود و می‌گفت من با مشروطه مخالف نیستم بلکه خواستار مشروطه‌ای هستم که با شرع همراه و سازگار باشد.

وی ادامه داد: آن زمان می‌گفتند شیخ فضل‌الله از دین خارج شده است و حتی برای صحنه اعدام این عالم دینی، فوج‌فوج در زمان اعدام حاضر شدند و کف زدند و هورا کشیدند؛ چرا؟ چون درست برایشان تبیین نشده بود و دشمنان شرع مقدس، روایت خودشان را به خورد مردم دادند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در حادثه کربلا و عاشورا هم مردم آن دوران به‌خوبی آگاه نشدند و در امتداد تبلیغات سوء امویان قرار گرفتند، اضافه کرد: شمر ابن ذی‌الجوشن در جنگ صفین کنار امیرمومنان علی (ع) شمشیر می‌زد، اما جریان تحریف اموی به نوعی حق را وارونه جلوه داد و شمر روز عاشورا امام حسین (ع) را به شهادت رساند.

معلمی تصریح کرد: این موارد نشان از اهمیت تبیین دارد، زیرا امروز اگر تبیین نکنیم دشمن در جنگ شناختی جای حق و باطل را عوض می‌کند، بر همین اساس ضرورت دارد در مقابل جریان تحریف دشمن با تاسی از حضرت زینب (س)، به تبیین بپردازیم.

کد خبر 676485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.