اجرای نمایش «مصائب کربلا» در مساجد و حسینیه‌ها

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از اجرای نمایش «مصائب کربلا» با محوریت محرم در مساجد و حسینیه‌ها خبر داد.

محمدعلی فرجی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اجرای تئاترها و نمایش‌های عاشورایی در مساجد و حسینیه‌ها می‌تواند قدم مهمی در پیشبرد فرهنگ حسینی از گذرگاه هنر باشد، گفت: اجرای نمایش «مصائب کربلا» با محوریت محرم در مساجد و حسینیه‌ها در حال اجراست.

فرجی افزود: همزمان با ماه محرم در حالی که پرچم‌های عزاداری برافراشته شده و شور حسینی گوشه گوشه شهر را با برپایی تکیه‌ها، مواکب، هیئت‌ها فرا گرفته در این میان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، اجرای نمایش «مصائب کربلا» به کارگردانی محسن خسروی را تدارک دیده است.

وی به تأثیر ورود هنر به آئین‌های مذهبی به ویژه در رثای امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: تئاتر دینی علاوه بر اینکه در جذب افراد به مسجد و هیئت مؤثر است در انتقال پیام عاشورا به شیواترین شکل به مردم نیز تأثیر بسزایی دارد.

فرجی با اشاره به نقش مساجد و حسینیه‌ها در تبیین حقیقت واقعه عاشورا و جایگاه آن‌ها به عنوان مهمترین سنگر برای معرفی جهاد تبیین حسینی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده شیفتگان و ارادتمندان امام حسین (ع) شاهد اجرای این نمایش ۱۴ دقیقه‌ای با هنرمندی عباس تیمورزاده و رضا دلالت در مساجد و حسینیه‌های سطح شهر خواهند بود.

کد خبر 676221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.