کوبا ۳ - ایران ۲ / پایان کار ایران در لیگ ملت‌ها با حضور در جایگاه چهاردهم

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها، مقابل کوبا شکست خود تا این هفته برای ایران سراسر باخت باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ که از سیزدهم تیرماه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین آغاز شده بود، امروز _دوشنبه نوزدهم تیرماه_ با برگزاری سه دیدار به پایان می‌رسد.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۴:۰۰ بامداد در چهارمین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها به مصاف کوبا رفت و سه بر دو مغلوب این تیم شد.

ست اول:

بازی پایاپای شروع شد اما در ادامه ایران توانست دو امتیاز اختلاف بیندازد. این اختلاف امتیاز کم کارساز نبود و کوبا که در امتیاز ۱۹ به ایران رسید و دو امتیاز متوالی گرفت تا در امتیازات حساس پایانی دو امتیاز جلو بیفتد. در ادامه وقت استراحتی که طلوع کیان گرفت نیز کارساز نبود و ایران که در این تورنمنت بارها در امتیازات حساس عقب افتاده بود، در ست اول این بازی ۲۵ بر ۲۲ شکست خورد.

ست دوم:

ست دوم بسیار نفس‌گیر و پرافت‌وخیز دنبال شد و در شرایطی که ایران می‌توانست بسیار زودتر کار را در این ست تمام کند، بازی گره خورد. در ابتدا کوبا بهتر کار را شروع کرد و در امتیاز دهم سه امتیاز از ایران جلو افتاد اما ایران عقب‌افتادگی‌ها را جبران کرد و در امتیاز ۱۴ ایران با یک اختلاف پیش افتاد. در ادامه نتیجه ۲۰ بر ۱۶ به نفع ایران شد و در حالی که تصور می‌شد ایران به سادگی ست را می‌گیرد، کوبا اختلاف را جبران کرد و کار حساس و پایاپای پیش رفت‌. با این حال ایران در دو امتیاز پایانی با دفاع و دریافت بهتر نتیجه را ۲۸ بر ۲۶ به نفع خود کرد.

ست سوم:

تیم ایران ست سوم را خوب شروع کرد و در امتیاز ۱۵، سه امتیاز از حریف جلو بود. با این حال بعد از آن ایران دو امتیاز دیگر گرفت و کوبا ۶ امتیاز جلو افتاد. کوبا اختلاف امتیاز حداقلی خود را حفظ کرد و در پایان با نتیجه نزدیک ۲۵ بر ۲۳ پیروز شد. سرویس‌های خوب لوپز و عملکرد قابل توجه هررا در ستی که بازهم دریافت ایران تعریفی نداشت، نتیجه را دو بر یک به سود کوبا کرد.

ست چهارم:
ست چهارم نفس‌گیرترین ست بازی بود که دو تیم از ابتدا تا انتهای بازی پایاپای پیش رفتند و هیچ‌گاه تیمی اختلاف زیادی با دیگری ایجاد نکرد. ایران که در آستانه یک باخت دیگر قرار داشت، به خصوص برای کسب امتیازات پایانی بسیار محکم بازی کرد و با دفاع خوب و استفاده از اشتباهات حریف در نهایت ۳۰ بر ۲۸ پیروز شد تا کار به ست پنجم بکشد.

ست پنجم:
تیم ملی ایران خیلی زود در ست آخر عقب افتاد و وقتی نتیجه پنج بر یک شد می‌شد شکست ایران پیش‌بینی کرد اما ملی‌پوشان نتیجه را ۶ بر ۵ کردند. با این حال در ادامه باز هم کوبا بود که اختلاف را زیاد کرد و در نهایت با نتیجه ۱۰ بر ۵ ایران را شکست داد و برنده این مسابقه شد.

کد خبر 672399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.