استکهلم میزبان اتوبوس‌هایی با سوخت تجدیدپذیر

شهر استکهلم به‌زودی میزبان یک شبکه اتوبوس با سوخت تجدیدپذیر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به تازگی یک قرار داد ۱۰ ساله در شهر استکهلم با شرکت Keolis امضا شده است که طی آن یک شبکه اتوبوس با سوخت تجدیدپذیر در این شهر راه‌اندازی می‌شود که روزانه به بیش از ۴۷۶ هزار شهروند خدمات ارائه می‌دهد. مدیر شرکت Keolis اعلام کرده است که این قرارداد ۱۰ ساله توسط اداره حمل‌ونقل منطقه‌ای استکهلم، به منظور راه‌اندازی و نگهداری شبکه اتوبوس‌هایی با سوخت تجدیدپذیر منعقد شده است. این قرارداد با ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون یورو در آگوست ۲۰۲۴ میلادی آغاز خواهد شد.

این شبکه اتوبوسرانی که روزانه به ۴۷۶ هزار نفر خدمت‌رسانی می‌کند، از ۵۴ مسیر تشکیل شده است که به صورت انحصاری توسط وسایل نقلیه با سوخت تجدیدپذیر ارائه می‏‌شود. شرکت Keolis با بیش از ۲۰۰ اتوبوس در ناوگان خود اطمینان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از کل کیلومترهای طی شده با استفاده از اتوبوس‌های برقی باشد. همچنین، این ناوگان شامل اتوبوس‌هایی است که از سوخت بیودیزل استفاده می‌کنند. شرکت یادشده قصد دارد تا قبل از شروع زمان قرارداد به منظور تسهیل در عملکرد روان شبکه، دپوها را با امکانات شارژ و نگهداری آماده و تجهیز کند.

استکهلم میزبان اتوبوس‌هایی با سوخت تجدیدپذیر

این ناوگان مسافت سالانه ۱۱.۵ میلیون کیلومتر را پوشش می‌دهد و با نزدیک به ۱۴۰۰ توقف، سالانه حدود ۲۸.۵ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. شرکت Keolis از سال ۲۰۰۳ میلادی در کشور سوئد فعالیت می‌کند و با بیش از ۵۰۰۰ کارمند در شش شهر از جمله استکهلم، شبکه‌های حمل‌ونقل مختلف در سراسر منطقه را مدیریت می‌کند. این شرکت در استکهلم بر اجرا، تعمیر و نگهداری شبکه‌ای که به مرکز شهر و جزیره لیدینگو خدمات ارائه می‌کند، نظارت دارد. این شبکه شامل ۴۱ مسیر و بیش از ۳۳۰ وسیله نقلیه با بیوگاز، بیودیزل و برق می‌شود.

این شرکت در آگوست ۲۰۲۳، راه‌اندازی و نگهداری شبکه‌های تمام برقی تراموا و اتوبوس را در شهر لوند سوئیس آغاز خواهد کرد.

کد خبر 672155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.