تأمین آب و فاضلاب مسکن‌های ملی به بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال بودجه نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در بخش زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن ملی با همکاری ادارات آب و برق، برنامه‌ریزی برای عملکرد همزمان با پیشرفت پروژه انجام شده است و برای تأمین آب و فاضلاب مسکن‌های ملی به بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا قاری قرآن امروز _سه‌شنبه ششم تیرماه ۱۴۰۲_ در جلسه شورای مسکن استان اصفهان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: ساخت مسکن ملی در بخش روستایی بالغ بر ۴۷ درصد پیشرفت داشته است و ۱۴۵ هزار متقاضی حائز شرایط برای مسکن ملی در استان وجود دارد که حدود ۲۷ درصد کسری اراضی داریم و چهارمین شهر جدید استان اصفهان برای تأمین این زمین ساخته می‌شود، تأمین اراضی تاکنون با الحاق زمین در چندین مرحله انجام شده است.

وی افزود: در بخش زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن ملی با همکاری ادارات آب و برق، برنامه‌ریزی برای عملکرد همزمان با پیشرفت پروژه انجام شده است. دستگاه‌های خدماتی استان با اولویت‌بندی می‌توانند به واحدهای در دست ساخت که پیشرفت بیشتری داشته خدمت‌رسانی کنند. برای تأمین آب و فاضلاب مسکن‌های ملی به بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال بودجه نیاز داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: بانک مسکن در استان تأمین اعتبار ۵۰ درصدی واحدهای مسکن ملی که سهم این بانک بوده را تأمین کرده اما عملکرد سایر بانک‌ها در تسهیلات ساخت مسکن بسیار کم است، بر اساس برآوردهای انجام شده ۱۰۲ هزار ظرفیت آزاد پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های مختلف وجود دارد.

کد خبر 669932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.