۱۱ هزار هکتار باغات زیتون در کشور بارور نیست

مجری طرح زیتون کشور گفت: از ۷۵ هزار باغ زیتون در کشور ۱۱ هزار هکتار، غیربارور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جواد میرعرب رضی بعدازظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت‌_ در نخستین نشست کمیته فنی-تخصصی زیتون کشور در سال ۱۴۰۳ که با حضور نماینده معاونت توسعه بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور، مدیران باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان‌های گیلان، قزوین و زنجان در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: حمایت از باغداری معیشتی با هدف جهش تولید با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: حمایت از تولید کنندگان و باغداران که نقش مهمی در ارتقای تولید دارند لازم است؛ بنابراین خرید حمایتی با همین هدف انجام می‌شود. نوآوری و استفاده از روش‌های نوین در باغداری سبب بهبود در معیشت و درآمد باغداران می‌شود. خرید حمایتی زیتون با هدف تولید روغن با کیفیت و سلامت محور در کشور انجام می‌شود.

مجری طرح زیتون کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ هزار هکتار از باغات کشور به محصول زیتون اختصاص دارد، اضافه کرد: از این میزان ۶۴ هزار هکتار بارور و ۱۱ هزار هکتار غیربارور است.

به گزارش ایمنا، در این نشست در خصوص وضعیت تولید محصول زیتون در سال جاری، بررسی و آسیب شناسی نحوه اجرای خرید حمایتی محصول زیتون در سال گذشته و خرید حمایتی در سال جاری تبادل نظر شد.

استان قزوین نه هزار و ۵۲۹ هکتار باغات زیتون دارد که هفت هزار و ۴۰۷ هکتار آن بارور و دو هزار ۱۲۵ هکتار غیر بارور است.

کد خبر 753848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.