تماس مکرون با آیت‌الله رئیسی؛ عقب‌نشینی اروپا مقابل تهران

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: تماس رئیس‌جمهور فرانسه با رئیس‌جمهور ایران نشانه شکست سیاست‌های غربی‌ها و عقب‌نشینی در برابر ایران مقتدر اسلامی است و به نظر می‌رسد ایران با مقاومت خود و با تاکید بر اصول و ارزش‌ها، توانسته است کشورهای اروپایی را در برابر خواسته‌های مشروع خود عقب براند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اتفاقات و رخدادهای مثبتی در حال روی دادن است، اظهار کرد: این رخدادها به‌ویژه پس سفر هیثم بن طارق پادشاه عمان به تهران سرعت گرفته است.

وی افزود: بن طارق حامل پیام‌های مهمی از سوی سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان و همچنین آمریکا برای مقامات تهران بود.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا تصریح کرد: آمریکایی‌ها در این پیام‌ها اظهار تمایل کردند که با ایران در رابطه با برجام همکاری کنند؛ همین نشان می‌دهد طرف آمریکایی تمایل دارد به توافقنامه برجام بازگردد از همین‌رو باید تحریم‌هایی که از سال ۲۰۱۸ برخلاف توافق برجام بود، لغو شود.

وی تاکید کرد: این پیام اهمیت زیادی دارد و پس از آن تماس‌هایی بین ایران و طرف‌های غربی صورت گرفت و به نظر می‌رسد هفته‌های آینده، روند مذاکرات از سر گرفته خواهد شد و احتمال اینکه گشایشی در موضوع برجام شاهد باشیم، وجود دارد.

به گفته وی، رهبر انقلاب بر موضوع حفظ زیرساخت‌های هسته‌ای کشورمان به عنوان نماد قدرت ملی تاکید کردند و فرمودند نباید هیچ خللی در این زمینه ایجاد نشود. این تاکید نشان می‌دهد صنعت هسته‌ای خط قرمز نظام مقدس اسلامی است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم و فشار بر ایران، باعث خواهد شد ایران برگ‌های برنده خود در رابطه با این تحریم‌ها به‌کار گیرد و گزینه‌های متعددی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا در اختیار دارد.

وی ادامه داد: تجربه کشورهای اروپایی و آمریکا نشان داده است که ادامه فشار بر ایران سودی برای آنها ندارد.

هانی‌زاده با اشاره به تماس مکرون با آیت‌الله رئیسی گفت: این تماس و سخنان مطرح شده، یک شکست سیاسی برای اروپایی‌ها قلمداد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تماس رئیس‌جمهور فرانسه با رئیس‌جمهور ایران نشان شکست سیاست‌های غربی‌ها و عقب‌نشینی در برابر ایران مقتدر اسلامی است و به نظر می‌رسد ایران با مقاومت خود و با تاکید بر اصول و ارزش‌ها، حفظ زیرساخت‌های هسته‌ای و توسعه صنعت موشکی توانسته است کشورهای اروپایی را در برابر خواسته‌های مشروع ایران عقب براند.

کد خبر 666859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.