۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
مزایای مصرف ماست گیاهی چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ماست گیاهی حاوی فیبر بالا و قند کمتر است و برای سلامتی مفید است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارزش غذایی ماست‌های گیاهی و لبنی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، درشت مغذی‌ها همچنین ریزمغذی‌های ۱۰۷۴ ماست لبنی و ۱۵۰ ماست گیاهی را مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان به این نتیجه رسیدند که ماست‌های گیاهی فیبر بیشتری دارند، در حالی که میزان قند و سدیم موجود در آن‌ها نسبت به ماست‌های لبنی کمتر است. هرچند، ماست‌های لبنی نیز پروتئین، کلسیم و پتاسیم بیشتری نسبت به ماست‌های گیاهی دارند. از میان ماست‌های مورد ارزیابی، ماست بادام بیشترین میزان مواد مغذی را دارا بود.

به گفته محققان، بهترین روش برای انتخاب ماست مناسب در نظر گرفتن ماده مغذی موجود در آن است که برای بدن بیشتر اهمیت دارد. برای نمونه، ماستی که قند افزودنی کمتری داشته باشد، برای سلامت بدن مناسب است. همچنین، اگر گیاهخوار هستید، ماست گیاهی غنی شده با ۲۰ درصد از میزان کلسیم و ویتامین D توصیه شده، برای شما مناسب است. در صورتی که به دنبال دریافت پروتئین بیشتری هستید، ماست گیاهی که از شیر سویا یا نخود تهیه شده است، بهتر از مصرف ماست تهیه شده از بادام است.

ماست یک غذای محبوب است که فواید سلامتی متعددی به همراه دارد. بعضی از ماست‌ها می‌توانند پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین کنند. همچنین، حاوی پروبیوتیک‌های خاص هستند که ممکن است بر پاسخ ایمنی و تعادل میکروارگانیسم‌های سالم در بدن تأثیر بگذارد.

نتایج این مطالعه در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شده است.

کد خبر 665701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.