دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش‌وپرورش است

مدیر پژوهش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: آموزش‌وپرورش به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی در ایران شناخته می‌شود و دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آن است؛ همکاری این دو نهاد اتفاقات خوبی را رقم می‌زند و امید است بیشتر شاهد اتفاقاتی از این دست باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین چشمه خاور امروز _سه‌شنبه نهم خردادماه_ در آیین اختتامیه نخستین جشنواره علمی‌پژوهشی «دست‌سازه‌های ریاضی» درخصوص اهمیت دست‌سازه‌ها در ریاضی اظهار کرد: قدمت دست‌سازه‌ها در آموزش ریاضی به پیدایش این رشته بازمی‌گردد و بسیاری تمدن‌های باستانی برای آموزش و حل مسائل روزمره ریاضی از دست‌سازه‌ها استفاده می‌کردند.

وی افزود: امروزه دست‌سازه‌ها اهمیت بسیاری در آموزش ریاضی دارند و مقالاتی که در مجلات معتبر چاپ شدند این مسئله را اثبات کرده‌اند.

مدیر پژوهش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تصریح کرد: دست‌سازه‌ها به نوعی یک کاتالیزور برای امر تدریس بوده که برای معلمان تدریس به دانش‌آموزان را تسهیل می‌کند و نقش مهمی در افزایش ادارک دانش‌آموزان دارد.

وی با بیان اینکه یک چالش همیشگی بین روش‌های سنتی و مدرن تدریس داشته‌ایم، افزود: دست‌سازه می‌تواند ابزار مناسبی برای روش‌های فعال تدریس باشد چرا که باعث درگیری ذهنی دانش‌آموزان خواهد شد.

چشمه‌خاور خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی در ایران شناخته می‌شود و دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش و پرورش است. همکاری این دو نهاد اتفاقات خوبی را رقم می‌زند و امید است بیشتر شاهد اتفاقاتی از این دست باشیم.

وی با بیان اینکه حجم عظیمی از آثار برای این جشنواره به دست ما رسید، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ طرح دریافت کردیم؛ در مرحله اول ۳۸ طرح برای داوری نهایی برگزیده شد که این ۳۸ طرح توسط گروه هیئت علمی آموزش ابتدایی داوری شد.

کد خبر 664407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.