پیکر آیت‌الله مجلسی در اصفهان تشییع و تدفین شد

پیکر آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی، مرجع عالی‌قدر، صبح امروز از مدرسه علمیه صدر بازار به سمت مقبره علامه مجلسی تشییع و در این مکان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر عالم ربانی و مرجع عالی‌قدر جهان تشیع آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی صبح امروز _دوشنبه، هشتم خردادماه_ با حضور اقشار مختلف مردم از جمله بازاریان، روحانیون و شماری از مدیران شهر و استان اصفهان برگزار شد.

همچنین آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد بر پیکر شیخ محمدتقی مجلسی اصفهان نماز اقامه کرد. علاوه بر قرائت پیام‌های تسلیت رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور ایران اسلامی، پیام‌های تسلیت آیت‌الله مظاهری، آیت‌الله طباطبایی و آیت‌الله مهدوی نیز در این مراسم قرائت شد.

تربیت شاگردانی در حوزه علمیه اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در حاشیه تشییع پیکر آیت‌الله مجلسی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این عالم بزرگوار، از علمای سلف بود که در دوره تحصیل خود ابتدا در اصفهان و پس از آن در قم و نجف اشرف از محضر بزرگانی از جمله آیت‌الله حکیم، آیت‌الله شیخ حسین حلی و آیت‌الله خویی کسب فیض کرد.

وی افزود: آیت‌الله مجلسی‌اصفهانی پس از حضور در نجف اشرف، برای انجام وظیفه به حوزه علمیه اصفهان بازگشت و کرسی تدریس خارج از فقه را برپا کرد؛ در این سال‌ها طلاب و شاگردان بسیاری از محضر درس این عالم استفاده کردند و بهره بردند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله مجلسی در عرصه پژوهش و تحقیق کارهای فوق‌العاده‌ای انجام داد و در این راستا متون و کتاب‌های ارزشمندی را تألیف کرد. همچنین در عرصه تبلیغ و ارتباط با عموم مردم فعال بود و در مسجد کازرونی محله عباس‌آباد اصفهان، سال‌های متمادی نماز جماعت اقامه کرد و منبر داشت.

وی ادامه داد: آیت‌الله مجلسی از معدود عالمانی بود که توانایی فوق‌العاده‌ای در حد مرجعیت داشت و اگر در قم یا نجف بود، بهره بیشتری از وی برده می‌شد اما برای ادای وظیفه به زادگاهش عزیمت کرد تا به تربیت شاگردان و مبلغان دینی بپردازد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی از شاگردان آیات عظام حاج سیدمحمدحسین بروجردی، حاج سیدمحمدتقی خوانساری، حاج سیدمحمود شاهرودی، حاج میرزا عبدالهادی شیرازی، حاج سیدمحسن حکیم، حاج سیدابوالقاسم خویی و حاج میرزا هاشم آملی در حوزه‌های علمیه قم و نجف بهره برد و سال ۱۳۴۲ با کسب اجازه اجتهاد از مراجع عالی‌قدر شیعه و اساتید عظام به ایران مراجعت کرد و سال‌ها استاد حوزه‌های علمیه خرم‌آباد (بنا به درخواست آیت‌الله کمالوند) و قم بود و پس از آن بنا بر اصرار جمعی از فُضلا و با عنایت به نیاز مُبرم به حضورش در حوزه علمیه اصفهان به جمع اهل فقاهت و اجتهاد این شهر پیوست.

آیت‌الله مجلسی در مدرسه علمیه صدر و مجمع جویندگان فقه جعفری به تدریس مباحث خارج از فقه و اصول مشغول بود که شنبه، ششم خردادماه در ۹۴ سالگی به دیدار حق شتافت.

کد خبر 664118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.