پیام تسلیت رئیس حوزه علمیه اصفهان در پی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مجلسی

رئیس حوزه علمیه اصفهان در پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ محمد تقی مجلسی تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در پیامی ارتحال آیت‌الله محمدتقی مجلسی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: با کمال تأسف اطلاع یافتم که عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی مجلسی «قدّس‌سرّه» دار فانی را وداع گفته و به لقاء حضرت حق‌تعالی شتافته‌اند.

این فقیه بزرگوار یکی از ذخایر علمی و معنوی حوزۀ علمیّۀ اصفهان بودند و عمر پربرکت خویش را در تربیت فضلاء و ترویج معارف قرآن کریم و عترت طاهره و فقه آل‌محمد «صلوات‌الله‌علیهم اجمعین» سپری کردند. «عاش سعیداً و مات سعیداً».

اینجانب ضایعۀ رحلت این فقیه پارسا را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله الأعظم «ارواحناله‌الفداء» و بیت مکرّم ایشان و همۀ شاگردان و ارادتمندان آن عالم ربّانی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند تعالی، رحمت واسعه و علوّ درجات ایشان و صبر و اجر خاندان مصاب را مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت آیت الله مظاهری در پی درگذشت آیت الله حاج شیخ محمد تقی مجلسی

مراسم تشییع پیکر عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی مجلسی دوشنبه ۸ خرداد، ساعت ۸:۳۰ صبح در مدرسه علمیه صدر بازار آغاز شده و به سمت مقبره علامه مجلسی (ره) تشییع خواهد شد.

مراسم ترحیم نیز سه‌شنبه ۹ خرداد ماه ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱ صبح در مسجد جامع اصفهان برگزار می‌شود.

حاج شیخ محمّدتقی مجلسی از مراجع تقلید و مجتهدین عالی‌قدر اصفهان، که در سال ۱۳۰۸ شمسی در اصفهان متولّد شد و پس از گذراندن دروس مقدماتی و سطح در نزد اساتیدی چون شیخ محمدرضا جرقویه‌ای و شیخ محمدحسین مشکینی به قم رفته و از محضر حضرات آیات سیّدحسین طباطبایی بروجردی، سیّدمحمّدتقی خوانساری و سیّدمحمّد حجت کوه‌کمره‌ای استفاده کرد.

پس از آن به نجف اشرف رفته و پای درس حضرات آیات سیّدعبدالهادی شیرازی، سیّدعلی علّامه فانی، آقا میرزاهاشم آملی، سیّدمحسن حکیم، سیّدحسین حمامی، حاج شیخ حسین حلی و حاج سیّدابوالقاسم نشست و کسب فیض کرد و پس از گرفتن اجازه اجتهاد و روایت از اساتید خود به ایران برگشت.

از آثار ارزشمند وی «الدّرة البهیّه فی مسائل التّحیّه»، «محاضرات الاصول»، «رسالة فی مسائل الرضاع»، «رسالة فی تجنیس المتنجّس»، «رسالة فی فروع العلم الاجمالی»، «رسالة فی انفعال ماء القلیل» و «المختار من مبانی الاصول، «آداب الجمعه» را می‌توان نام برد.

شیخ محمد باقر مجلسی تا آخر عمر در اصفهان به تدریس دروس حوزه علمیه و رسیدگی به امور شرعی مردم مشغول بوده و در این سال‌ها به تقوا و اخلاق نیکو و فروتنی معروف بود.

کد خبر 664012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.