ترویج شیوه‌های حمل‌ونقل پایدار در منچستر

منچستر انگلستان در راستای تحقق تعهد منطقه‌ای خود برای ترویج شیوه‌های حمل‌ونقل سالم و پایدار، ۴۰.۷ میلیون پوند بودجه برای ایجاد یک شبکه مسافرتی فعال جامع و در دسترس برای همه دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل منچستر از دریافت بودجه‌ای ۴۰.۷ میلیون پوندی برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی زیرساخت‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسکوترسواری خبر داد و اعلام کرد این ناحیه به‌عنوان بزرگ‌ترین سکونت‌گاه منطقه‌ای در کشور، قرار است به‌زودی میزبان بزرگ‌ترین شبکه مسافرتی فعال در بریتانیا باشد.

علاوه بر این انتظار می‌رود که اداره حمل‌ونقل منچستر در آینده برداشت ۱۷ میلیون پوند اضافی از صندوق چالش شهردار را برای چهار پروژه مهم مسافرتی فعال تصویب کند. این سرمایه‌گذاری‌ها از هدف بلندمدت منچستر برای ایجاد یک شبکه جامع سفر فعال حمایت می‌کند و در عین حال برای ساکنان و بازدیدکنندگان سراسر منچستر مزایای بهداشتی و زیست‌محیطی به‌ارمغان می‌آورد.

بودجه اختصاص‌یافته، با تمرکز بر ایجاد یک شبکه قابل دسترسی جهانی در تمام ۱۰ منطقه منچستر برای پروژه‌های زیرساختی مختلف مورداستفاده قرار خواهد گرفت. این پروژه‌ها شامل مسیرها و گذرگاه‌های جداشده و قابل دسترس، پارکینگ‌های امن دوچرخه و تقاطع‌های ارتقایافته می‌شود.

ساخت یک راهرو مسافرتی فعال در امتداد خیابان اصلی شهر و ایجاد رمپ مارپیچ دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در میان ۱۳ طرحی که بودجه دریافت می‌کند از پروژه‌های توسعه قابل‌توجه منچستر در راستای تحقق هدف خود به‌شمار می‌روند. رمپ مارپیچ، یک سازه مارپیچی ۱۸۰ متری قابل‌توجه است که یک پارک جدید سقفی را به رودخانه مرسی (River Mersey) و مسیر سبز شهر متصل و پیوندی بدون شکاف میان تمام اشکال سفر فعال ایجاد می‌کند. اتصالات سیگنال‌دار بهبودیافته، بسته‌های دسترسی به دوچرخه و امکانات پیاده‌روی در مکان‌های مختلف سراسر منچستر طرح‌های دیگری هستند که قرار است از این بودجه بهره ببرند.

ترویج شیوه‌های حمل‌ونقل پایدار در منچستر

انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های مسافرتی فعال، ترافیک شبکه جاده‌ای منچستر را کاهش دهد، زیرا باعث می‌شود افراد بیشتری تشویق شوند تا روش‌های جایگزین حمل‌ونقل را انتخاب کنند. علاوه بر این منچستر شبکه موسوم به زنبور عسل تحول‌آفرین خود را ارائه داده است که با برقراری ارتباط میان ترامواها، اتوبوس‌ها و قطارهای خدمات محلی، پس از ایجاد بزرگ‌ترین شبکه دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و اسکوترسواری در سراسر شهر و حتی بریتانیا، امکان داشتن سفری آسان‌تر، ارزان‌تر و در دسترس‌تر را برای ساکنان و بازدیدکنندگان منچستر فراهم می‌کند.

سازمان حمل‌ونقل منچستر تأکید کرد هدف این است که تا سال ۲۰۴۰ روزانه یک میلیون سفر با وسایل‌نقلیه عمومی، دوچرخه یا با پای پیاده انجام شود و با پیشنهاد ایجاد کمیته شبکه زنبور عسل برای نظارت بر تصمیم‌گیری‌ها و مسئولیت شبکه یکپارچه، طرح‌هایی نیز در راستای ارتقای سلسله‌مراتب حاکمیتی برای حمل‌ونقل عمومی و سفرهای فعال در نظر گرفته است.

منچستر همچنین به‌زودی مباحث مربوط به آزادسازی بودجه از محل توافق‌نامه حمل‌ونقل پایدار منطقه‌ای را برای حمایت از توسعه پروژه‌های حمل‌ونقل بیشتر از جمله ایجاد یک ایستگاه قطار جدید، یک مسیر اتوبوس با کیفیت و طرح‌های حمل‌ونقل سریع آینده مورد بحث قرار خواهد داد.

کد خبر 663196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.