برگزاری مسابقات آسیایی هندبال در اصفهان/ دستگاه‌های اجرایی استان همکاری کنند

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان گفت: پس از گذشت ۲۰ سال قرار است مسابقات هندبال آسیایی امسال در اصفهان برگزار شود. تیم هندبال سپاهان قهرمان دوره گذشته بود و از همین رو میزبانی این رقابت‌ها را تقبل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد محمدی امروز سه‌شنبه-دوم خردادماه- در دومین جلسه شورای عالی ورزش استان اصفهان، اظهار کرد: سال گذشته شاهد برگزاری چندین رویداد مهم ورزشی در سطح استان بودیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از رویدادهای مهم سال گذشته اعزام ورزشکاران به مسابقات کشورهای اسلامی بود؛ ۱۸۰ نفر در این کاروان حضور داشتند که ۳۰ نفر معادل یک ششم مجموع ورزشکاران از اصفهان بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان تصریح کرد: کسب مقام برتر توسط بانوان در رشته والیبال پس از ۵۶ سال نقطه عطفی در تاریخ این ورزش است، همچنین ۲۲ گروه از اصفهان به المپیادهای ورزشی اعزام شد و در هفت رشته ورزشی استعدادهای برتر قهرمانی هایی برای اصفهان به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به میزبانی رویدادهای بین‌المللی در اصفهان اظهار کرد: شمشیربازی، تنیس روی میز، کوهنوردی، صخره‌نوردی و رشته‌های متعدد انفرادی در زمره این رویدادها بودند. همچنین مسابقات کارکنان دستگاه‌ها با حضور یک‌هزار و ۲۰۰ کارمند در قالب ۲۰۰ تیم ورزشی در ۱۲ رشته در سال ۱۴۰۱ برگزار شد که بالاترین سطح عملکرد در کشور را داشت.

به گفته محمدی، رویداد مینی فوتبال جام پرچم ویژه روستاها برگزار و یک‌هزار و ۵۱ تیم در این دوره از رقابت‌های استانی حضور داشتند که ۳۳۵ تیم از این میان از بانوان بودند.

وی همکاری در برگزاری مسابقات نظام پرستاری کشور، پیاده روی ایرانیان در عید غدیر و همکاری در مسابقات بسیج برادران کشور را از دیگر فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان در سال گذشته برشمرد و افزود: سال آینده شاهد برگزاری المپیک و پاراالمپیک خواهیم بود و ضروری است با برنامه‌ریزی بهتر حضوری موثر و قوی در این میدان داشته باشیم.

بعد از مدت‌ها شاهد برگزاری مسابقات هندبال آسیایی در اصفهان هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان برپایی ۱۴ مجمع انتخاباتی هیئت های ورزشی استان در یکسال اخیر و تقدیر از برگزیدگان عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های این مجموعه برشمرد و افزود: ۲۵۰ طرح نیمه تمام در سال گذشته در استان اصفهان داشتیم که ۱۰ درصد آنها معادل ۲۵ پروژه تکمیل شده است.

به گفته وی، برگزاری هزار و ۵۷ طرح ورزشی در شهرستان‌ها و هیئت‌های ورزشی مختلف از دیگر فعالیت‌های یک سال اخیر بوده است؛ همچنین ۲۸ درصد کمک اعتباری به هیئت‌های ورزشی در سال گذشته افزایش یافت.

محمدی گفت: امروز ۵۲ هیئت ورزشی در استان فعال است که به ۴۵ هیئت مساعدت‌ها و کمک‌هایی بسته به عملکرد، تعداد قهرمانی‌ها و رعایت دیگر شاخص‌ها اعطا شد.

وی تصریح کرد: پس از گذشت ۲۰ سال قرار است مسابقات هندبال آسیایی امسال در اصفهان برگزار شود و تیم هندبال سپاهان قهرمان دوره گذشته بود و از همین رو میزبانی را تقبل کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد: اقدامات برای برگزاری رویداد با مشارکت تعدادی از نهادها از جمله شهرداری، شرکت برق، فرمانداری، فرودگاه و دیگر مجموعه‌ها در حال انجام است و در تلاش برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد آسیایی هستیم.

ملکف کردن دو باشگاه ورزشی اصفهان برای توجه به ورزش بانوان

وی به مطالبات ورزش و جوانان برای سال جاری اشاره کرد و گفت: مکلف کردن دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن نسبت به تخصیص درصدی از اعتبارات در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به ورزش بانوان و همچنین ایجاد کمیته ساماندهی و بازنگری در تقسیم رشته‌های ورزشی این دو باشگاه با توجه به شرایط کنونی با محوریت اداره کل ورزش از جمله این مطالبات که دنبال خواهد شد.

محمدی با اشاره به تشویق و ترغیب همه نهادها و سازمان‌ها نسبت به احداث اماکن اختصاصی ویژه ورزش بانوان افزود: همه سازمان‌ها موظف هستند درصدی از اعتبارات خود را به مقوله مهم ورزش اختصاص دهند.

کد خبر 663035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.