رونمایی لیورپول از اتوبوس‌های هیدروژنی بدون آلایندگی

لیورپول انگلستان با معرفی ناوگان اتوبوس‌های هیدروژنی که نشان‌دهنده آینده‌ای پاک‌تر و قابل‌اطمینان‌تر برای حمل‌ونقل عمومی است، گام مهمی در جهت دستیابی به شبکه حمل‌ونقلی به سبک لندن برداشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لیورپول گام بزرگی در جهت تحقق دیدگاه شهردار خود در مورد داشتن یک شبکه حمل‌ونقل به سبک لندن برداشته که سریع‌تر، ارزان‌تر، تمیزتر و قابل اطمینان‌تر از دیگر نقاط انگلستان است. این شهر از نخستین ناوگان اتوبوس‌های هیدروژنی خود رونمایی کرد که دارای مالکیت عمومی است و نقطه عطف قابل‌توجهی در زمینه کربن‌زدایی حمل‌ونقل عمومی شهر به‌شمار می‌رود.

لیورپول، این ناوگان پیشرفته را که از ۲۰ اتوبوس بدون آلایندگی تشکیل شده است، ضمن مشورت با مردم، با اولویت دسترسی و ترکیب ویژگی‌های پیشرفته طراحی کرده است. افزایش فضا برای سوار شدن با ویلچر و کالسکه، اطلاعیه‌های صوتی و تصویری با اطلاعات لحظه‌ای، پورت‌های USB شارژ تلفن و دسترسی رایگان به Wi-Fi از جمله پیشرفت‌های قابل‌توجه این ناوگان جدید محسوب می‌شود.

شهردار لیورپول که همواره بر اهمیت وسایل نقلیه بدون آلایندگی تأکید داشته است، اظهار کرد که مسافران این اتوبوس‌های هیدروژنی اکنون این فرصت را دارند تا نسل آینده حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست را به‌طور مستقیم تجربه کنند.

رونمایی لیورپول از اتوبوس‌های هیدروژنی بدون آلایندگی

وی خاطرنشان کرد که این اتوبوس‌ها به میزان قابل‌توجهی و یک دهه زودتر از ضرب‌الاجل دولت ملی به دستیابی به هدف منطقه برای داشتن آلایندگی خالص صفر تا سال ۲۰۴۰ کمک می‌کند.

شهردار لیورپول تأکید کرد که معرفی اتوبوس‌های هیدروژنی گامی مهم و رو به جلو در تعهد منطقه برای ارائه یک شبکه اتوبوس‌رانی سطح بالا است که نیازهای ساکنان آن را برآورده می‌کند و گفت این تنها یک نمونه اولیه از بلندپروازی‌های دولت محلی برای منطقه است.

وی تصریح کرد که دولت قصد دارد مردم را به حمل‌ونقل عمومی بازگرداند و یک شبکه حمل‌ونقل به سبک قرن بیست‌ویکم لندن ایجاد کند که سریع‌تر، ارزان‌تر، تمیزتر و قابل اطمینان‌تر باشد و نیازهای حمل‌ونقل هیچ‌کس را نادیده نگیرد.

کد خبر 662458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.