اجرای حکم تخریب در بیش از ۷۰۰ قطعه زمین با تغییر کاربری غیرمجاز

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از اجرای حکم تخریب، در بیش از ۷۰۰ قطعه زمین با تغییر کاربری غیرمجاز در خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری اظهار کرد: با بررسی گزارش واصله از منطقه زیار مشخص شد تعدادی از افراد سودجو شروع به تغییر غیرمجاز کاربری بخش گسترده‌ای از زمین‌های کشاورزی و پس از آن اقدام به دیوارکشی و تفکیک غیر قانونی این اراضی کرده‌اند.

وی افزود: به‌رغم هشدارهای اداره جهاد کشاورزی، این افراد نه‌تنها اعمال قانون‌شکنانه خود را متوقف نکردند، بلکه با سرعت بیشتر اقدامات غیرقانونی خود را افزایش داده و اقدام به فروش این زمین‌ها کردند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: با طرح این مسئله در شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان، در راستای اجرای تبصره دو قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی اقدام شد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و با نظارت و حضور میدانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مسئولان و مأموران جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی بیش از ۷۰۰ قطعه زمین تفکیک شده اعاده به وضع سابق شد.

حجت‌الاسلام جعفری با هشدار به افرادی که با نیت سودجویی دست به تغییر کاربری غیرقانونی اراضی می‌زنند، تاکید کرد: دستگاه قضائی همواره با رصد مداوم اقدامات خلاف قانون، چنانچه با مسائل مشابه روبرو شود، اقدامات قاطع را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی گفت: مردم استان توجه داشته باشند در زمان خرید زمین‌ها به ویژه در حاشیه شهرها و روستاها با استعلام از مراجع ذی‌ربط از نوع کاربری زمین مطمئن شوند و چنانچه با موارد تغییر کاربری داده شده بدون مجوز روبه‌رو شدند، به هیچ عنوان فریب وعده‌های فروشندگان را نخورند و از درگیر شدن خود در مسائل خلاف قانون و تشکیل پرونده‌های قضائی جلوگیری به‌عمل آورند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: اجرای احکام صادره در خصوص تصرفات عدوانی اراضی ملی، تغییر غیرمجاز کاربری اراضی و تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها در دستور کار مداوم شورای حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد.

کد خبر 659095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.