مطالبه‌گری باید در قلمرو انقلابی‌گری باشد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: مطالبه‌گر هر جایی که احساس کند باید از نظام و سنگر انقلاب دفاع کند حاضر و آماده است و همه این موارد به فرموده رهبر معظم انقلاب در صورتی موثر و قابل قبول است که همراه با تقوای الهی باشد، مطالبه‌گری باید در قلمرو انقلابی‌گری باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در نشستی با مجمع مطالبه‌گران اصفهان، اظهار کرد: دغدغه‌مندی، مطالبه‌گری و پیگیری مسائل از سوی مطالبه‌گران جای تشکر دارد. امروز اصل موضوع مطالبه‌گری و پاسخگو کردن مسئولان بوده که یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و قطعی است.

وی افزود: آنچنان که از عنوان و معنای کلمه مسئول بر می‌آید، یک مسئول و مدیر همواره باید پاسخگوی مردم و آماده پاسخ دادن به مطالبات آنها باشد. این مهم در جهان‌بینی توحیدی یک اصل بوده و جایگاه رفیعی در این نوع اندیشه دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: گاهی در جهان‌بینی غربی و غیراسلامی ممکن است مطالبه‌گر را مزاحم یا تخریب‌کننده قلمداد کنند، اما در نظام اسلامی این‌گونه نیست و فرد یا گروه‌هایی که مطالبه‌گری می‌کنند، در حقیقت صادقانه در حال خدمت به مردم هستند.

وی اضافه کرد: ۷۲ شهید تقدیم کردیم تا امروز میز خدمت قضائی برای مردم برپا شود، باید افرادی در حوزه خدمت به مردم مسئولیت قرار گیرند که خودشان را قبل از پذیرش مسئولیت آماده کنند و در برابر کسانی که صاحبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی هستند و جان و خونشان را برای نظام داده‌اند، پاسخگو باشند.

جعفری گفت: اگر مسئول و مدیری این آمادگی را ندارد، باید از پذیرش مسئولیت و مدیریت اجتناب کند. جوان مؤمن، انقلابی، دلسوز و دغدغه‌مند، دلواپس اوضاع و احوالی است که آسیب‌ها و چالش‌های متعددی در جامعه اسلامی ایجاد شده و نیاز می‌بیند با مطالبه‌گری این آسیب‌ها را به حداقل ممکن برساند و آن‌ها را گوشزد کند؛ چه چیزی از این بهتر است؟

وی تاکید کرد: مطالبه‌گران افرادی هستند که در دل تشکل‌های مردمی بدون وابستگی به ارکان قدرت از سر دلسوزی و عشق به نظام اسلامی و مردم، همه چیزشان را در مسیر اعتلای نظام عرضه کرده‌اند و می‌کوشند زبان گویایی باشند که بدون قصد تخریب، تهمت یا تضعیف مسئول و دستگاهی مطالباتشان را عنوان کرده و پیگیری می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باید در قلمرو انقلابی‌گری باشد، اظهار کرد: آن‌هایی که نسبت به مسائل و مشکلات عموم مردم بی‌تفاوت هستند با افرادی که به دنبال احقاق حقوق عمومی و شهروندی مبتنی بر اخلاق، شرع و قانون هستند تفاوت دارند، بنابراین نمی‌توان بی‌تفاوتی را انقلابی‌گری دانست؛ یک فرد انقلابی مطالبه‌گر، آرام و قرار ندارد و در طول شبانه روز دغدغه‌مند و صاحب درد است و در هر جایی که نظام احتیاج و نیاز داشته باشد حضور دارد.

وی خاطر نشان کرد: مطالبه‌گر هر جایی که احساس کند باید از نظام و سنگر انقلاب دفاع کند حاضر و آماده است و همه این موارد به فرموده رهبر معظم انقلاب در صورتی مؤثر و قابل قبول است که همراه با تقوای الهی باشد. تقوا در عمل، کردار و بیان در مطالبه‌گری باید رعایت شود و به دور از احساسات، شعارزدگی و بزرگ‌نمایی یا سیاه‌نمایی باشد.

حجت‌الاسلام جعفری یکی از آفت‌های بزرگ نظام اداری کشور را بی‌ثباتی در حوزه مدیران دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم طی فرمایشاتشان در جمع فرهنگیان به این نکته مهم اشاره فرمودند، البته تغییرات مدیریتی در دستگاه قضائی کمتر است.

وی با اشاره به شکل‌گیری کارنامه عملکرد برای حوزه قضائی، اظهار کرد: در این بخش برنامه‌ها و اهداف اولویت‌دار دستگاه قضا همچون رفع اطاله دادرسی مشخص و مداوم رصد می‌شوند. امروز از هر شهرستان و فردی که طرح و الگویی کاربردی و متناسب با مسائلی همچون رفع اطاله دادرسی و کاهش جرایم داشته باشد استقبال می‌کنیم. قضات دادگستری اصفهان بیشتر از میانگین سایر قضات در استان‌های کشور فعالیت دارند و کار می‌کنند. بخشی از این موضوع به کمبود تعداد قضات و کثرت پرونده‌های قضائی بازمی‌گردد که این موضوع با عنایت ریاست محترم قوه‌قضاییه در حال پیگیری است.

کد خبر 659748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.