عزم دبی برای تکامل هوشمندسازی مسیرهای تردد

دبی در امارات متحده عربی، در آینده نزدیک میزبان بزرگراهی هوشمند خواهد بود که صددرصد نیروی مورد نیاز خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران امارات ادعا کرده‌اند که در آینده نزدیک بزرگراهی هوشمند در دبی احداث خواهد شد که در مقایسه با سایر زیرساخت‌های مشابه خود در سراسر کشور از پایداری بیشتری برخوردار خواهد بود، ضمن این‌که پاکیزگی محیط در آن در سطح بسیار بالایی قرار خواهد گرفت. لوپ پایدار دبی با هدف تشویق مردم به اتخاذ تردد سبز نظیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی طراحی شده و به همین دلیل قرار است با بیشترین تمرکز بر رفع نیازهای کاربران این روش‌های سبز حمل‌ونقل پیاده شود.

جالب است بدانید که معماران بزرگراه جدید دبی ادعا کرده‌اند که در نظر دارند با احداث این مسیر، عنوان میزبانی هوشمندترین زیرساخت دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی جهان را برای شهر به ارمغان بیاورند. در این راستا، تنها عبور و مرور به روش‌های کاملاً پایدار و با میزان انتشار صفر کربن در لوپ پایدار مجاز خواهد بود، ضمن این‌که قرار است نیروی حرکتی سراسر بزرگراه برای تولید صددرصد انرژی مورد نیاز آن از نیروی تجدیدپذیر مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، معماران در نظر دارند یک منبع بزرگ را برای ذخیره آب در این مسیر احداث کنند و از صددرصد آب بازیافتی آن برای آبیاری فضاهای سبز اطراف بهره بگیرند. توسعه مزارع عمودی در سراسر اطراف مسیر از دیگر ویژگی‌های مهم بزرگراه سبز دبی خواهد بود که در افزایش پایداری آن نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

عزم دبی برای تکامل هوشمندسازی مسیرهای تردد

مدیران دبی پیش‌بینی کرده‌اند که بزرگراه پایدار شهر میزبان بیش از سه میلیون نفر باشد و جالب این است که در تمام طول سال وضعیت اقلیمی آن مورد کنترل قرار خواهد گرفت که این امر به سهم خود می‌تواند گرایش دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را به تردد از طریق آن تشویق کند. نزدیکی مسیر سبز دبی به ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی از دیگر مزایای مهم این زیرساخت به‌شمار می‌رود که در پیوند کاربران آن به خودروهای شهری نقش مهمی ایفا خواهد کرد و از این طریق نیز در کاهش انتشار گازهای آلاینده ناشی از تردد اثربخش خواهد بود.

عزم دبی برای تکامل هوشمندسازی مسیرهای تردد

کد خبر 658084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.