افراد مبتلا به اسکیزوفرنی به خواب منظم نیاز دارند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اختلال روانی اسکیزوفرنی بیشتر از دیگران به خواب منظم نیاز دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی میزان استراحت و فعالیت افراد مبتلا به اختلال روانی اسکیزوفرنی مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۲۵۰ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند که ۱۵۰ نفر آن‌ها به اسکیزوفرنی مبتلا شده بودند.

محققان متوجه شدند که بیماران اسکیزوفرنی الگوهای خواب نامنظم و چرخه نامنظم خواب را تجربه می‌کنند که باعث وخیم‌تر شدن علائم بیماری آن‌ها می‌شود. همچنین، افرادی که درگیر بیماری اسکیزوفرنی هستند، سخت‌تر از افراد دیگر به خواب می‌روند. بنابراین تنظیم چرخه خواب و بیداری برای بهبود سلامت این افراد از اهمیت زیادی برخوردار است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی ساعت‌های کمتری در طول روز فعالیت دارند و زمان بیشتری را صرف خواب یا استراحت غیرفعال می‌کنند. به نظر می‌رسد که خواب ۱۲ تا ۱۵ ساعته برای این گروه از افراد مناسب نیست و باعث وخیم‌تر شدن علائم بیماری می‌شود. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Molecular Psychiatry منتشر شده است.

کد خبر 655457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.