۹۲ سری جهیزیه بین نیازمندان در چهارمحال‌و بختیاری توزیع شد

رئیس امور اجرایی زکات کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: از محل زکات مستحب و واجب، ۹۲ سری جهیزیه بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صفری امروز _دوشنبه بیست‌ویکم فروردین‌ماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه زکات دریافتی برای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات به آن‌ها مصرف می‌شود، اظهار کرد: طی سال گذشته مردم استان بیش از ۲۷ میلیارد تومان در قالب زکات واجب، زکات مستحب و زکات فطریه و کفارات به کمیته امداد استان پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: از این مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات واجب، سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات و ۲۲ میلیارد تومان نیز زکات مستحب است.

رئیس امور اجرایی زکات کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به توزیع زکات فطریه میان نیازمندان، ادامه داد: از محل زکات مستحب و واجب ۹۲ سری جهیزیه، هزینه درمان ۷۰ نفر بیمار، هزینه تحصیل ۲۰۰ دانش‌آموز و دانشجو و توزیع بیش از ۱۲ هزار سبد معیشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه کمک به احداث مساجد، حوزه علمیه و ساخت غسال‌خانه در سطح استان از دیگر موارد مصرف زکات است، ادامه داد: زمینه آزادی ۱۲ زندانی (جرایم غیرعمد)، احداث دو مسکن برای نیازمندان و کمک موردی به ۴۲۰۰ نیازمند شامل خرید لوازم خانگی، تهیه پوشاک و اعزام به سفرهای زیارتی از محل زکات مستحب و واجب انجام شده است.

صفری تاکید کرد: ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان، همچنین شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در سبک زندگی اسلامی برخی از فرایض ناظر به رابطه بین خدا و انسان است، زکات یکی از ارکان فروع دین و به معنای پرداخت مال است، خدمت به خلق رمز پیوند انسان با خدا و دربردارنده نتایجی مهم در تزکیه نفس و تعالی معنوی انسان است.

رئیس امور اجرایی زکات کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: اصل پرداخت زکات به مثابه عامل تطهیر معنوی و پاکیزگی روحی، شرط پذیرش اعمال دیگر، شرط دریافت رحمت الهی، وسیله نیل به مقام ایمان و رستگاری، فراهم کننده زمینه تقرب به خداوند و به مثابه نشانه اعتماد به پروردگار و اهل بیت (ع) است؛ پرداخت زکات به مثابه اجرای یکی از فرایض الهی در تزکیه نفس و تعالی معنوی در زندگی اسلامی رابطه‌ای موثر وجود دارد.

وی اظهار کرد: زکات می‌تواند موجب حل مسئله فقر و تامین نیازهای اساسی نیازمندان و رشد و توسعه اقتصادی شود.

کد خبر 653730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.