تاثیر برنامه‌های قرآنی درتربیت انسان تراز قرآن و عترت

نمایشگاه قرآن و دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی باید مخاطبان را با آرمان‌های اصلی قرآن و عترت که همگی در مسیر ساختن انسان تراز قرآن و عترت و به دنبال آن پدید آمدن جامعه تراز قرآن و عترت است، آشناتر و معرفت و آگاهی و انس آنان با این معارف انسان ساز و جامعه ساز را ارتقا بخشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله حسین مظاهری از مراجع عظام تقلید امروز - چهارشنبه، شانزدهم فروردین ماه- همزمان با آئین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان پیامی صادر کرد.

متن پیام آیت‌الله مظاهری به این شرح است:

برگزاری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان مبارک رمضان و در شب میلاد با سعادت قرآن ناطق، امام حسن مجتبی (ع) را گرامی داشته و از همه متصدیان و دست‌اندرکاران این حرکت فرهنگی و قرآنی و همه بازدیدکنندگان عزیزی که دل در گرو عشق به قرآن و پیمودن راه نورانی آن کتاب مقدس و عمل به تعالیم حیات بخش آن دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

همانگونه که بارها تاکید شده است هدف اصلی و دورنمای اینگونه برنامه‌ها فعالیت‌های قرآنی انتقال صحیح پیام‌های روح‌نواز و زندگی ساز قرآن کریم و عترت طاهره علیهم‌السلام به مخاطبان و استفاده مناسب از ظرفیت‌های گوناگون فکری و سمعی و بصری و هنری در این انتقال است و اگر نمایشگاه قرآن و عترت بتواند در مسیر این انتقال مفاهیم و تعالیم به مخاطبان و بازدید کنندگان قدم‌هایی را برداشته و آنها را با آموزه‌های انسان ساز قرآن و عترت هرچه بیشتر آشنا و مأنوس نماید و روح عمل و التزام به این آموزه‌ها را در آنان هرچه زنده‌تر و فعال‌تر نماید، به مقصود اساسی و منظور اصلی خود دست یافته و در این صورت نتیجه زحمات و عملکرد برنامه ریزان و متصدیان این حرکت‌ها بر هدف و غرض آنان منطبق گردیده و بدین سبب آنان با لطف الهی به توفیق دست یافته‌اند.

این نمایشگاه و سایر برنامه‌ها فعالیت‌های قرآنی باید مخاطبان را با آرمان‌های اصلی قرآن و عترت که همگی در مسیر ساختن انسان تراز قرآن و عترت و به دنبال آن پدید آمدن جامعه تراز قرآن و عترت است آشناتر و معرفت و آگاهی و انس آنان با این معارف انسان ساز و جامعه ساز را ارتقا بخشد.

همه اما امروز و همواره به این معارف نورانی و روشنی بخش نیازمندیم.

نیازمندیم که، بدانیم ما در مسیر ابدیت قرار داریم و باید به فکر سرای جاودانه خود باشیم نه اینکه زندگی و متاع زودگذر دنیا را برگزینیم" بَلۡ تُؤۡثِرُونَ ٱلۡحَیَوٰةَ ٱلدُّنۡیَا، وَٱلۡأٓخِرَةُ خَیۡرٞ وَأَبۡقَیٰٓ"

نیازمندیم که بدانیم، رستگاری فقط در گرو پالایش نفس تزکیه روح و یاد خداوند و عبودیت اوست" قَدۡ أَفۡلَحَ مَن تَزَکَّیٰ، وَذَکَرَ ٱسۡمَ رَبِّهِۦ فَصَلَّیٰ"

نیازمندیم که بدانیم، نه تنها با دوستانمان که حتی با دشمنان و مخالفانمان نیز باید به عدالت و انصاف رفتار کنیم وگرنه از جاده تقوا خارج شده‌ایم.

" ولا یَجۡرِمَنَّکُمۡ شَنََٔانُ قَوۡمٍ عَلَیٰٓ أَلَّا تَعۡدِلُواْۚ ٱعۡدِلُواْ هُوَ أَقۡرَبُ لِلتَّقۡوَیٰۖ"

نیازمندیم که بدانیم، اهل ایمان برادران و خواهران و پیوند یافتگان و یاران و یاوران یکدیگرند. " وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ"

اینها و ده‌ها فقره دیگر از پیام‌های نجات بخش و تعالیم روح‌نواز قرآن کریم نیاز امروز جامعه ما و نیاز همیشه ماست اگر نمایشگاه قرآن و عترت قدمی در راه انتقال صحیح این آموزه‌های وحیانی به درستی و صحت بردارد بی شک کار بزرگ و شایسته‌ای کرده است.

امید که با الطاف و زحمات متصدیان امر چنین باشد، توفیقات همگان را از خداوند متعال خواستارم.

به گزارش ایمنا، هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در کنار نمایشگاه عفاف و حجاب به مدت پنج روز با مشارکت ۲۱۹ مجموعه فعال انتشارات قرآنی و مذهبی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های جمعی و دیجیتال، استارت آپ‌ها، نرم‌افزارهای جدید قرآنی، شرکت‌های ارائه‌دهنده محصولات فرهنگی - هنری قرآنی و حجاب و عفاف (بانوان) و خدمات آموزشی کودکان و نوجوانان و خانواده‌های قرآنی برگزار می‌شود.

کد خبر 652669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.