قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان جرقویه فعال می شود

فرماندار جرقویه گفت: پلیس موظف است با تخلفات اصناف برخورد کند. متصدیان صنفی فعال در مراکز فرهنگی و هنری و اماکنی که زیر نظر شهرداری‌ها یا بیمارستان‌ها هستند همچون کافی‌شاپ‌ها و واحدهای فعال صنفی در ترمینال‌ها، داروخانه‌ها، مطب‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر بخش‌ها ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن ریاحی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جرقویه اظهار کرد: از اوایل فصل پاییز تا انتهای سال گذشته با فتنه‌ای با محوریت خدشه به حجاب و عفاف مواجه شدیم، تا جایی که دشمن در این فضا هر گسلی را که می‌توانست فعال کرد و از همه امکانات خود بهره گرفت.

به گفته وی، در این آشوب‌ها، اراذل، اوباش، تجزیه‌طلب‌ها، روشنفکرهای غرب‌زده و سلطنت‌طلبان هرچه داشتند پای کار آوردند تا بتوانند نظام اسلامی را ساقط کنند؛ این حکایت، داستان براندازی بود و بدون شک موضوع عفاف و حجاب بهانه بود و براندازی را دنبال می‌کرد.

فرماندار جرقویه با بیان اینکه یکی از موضوعات این جریان بر زنان تمرکز داشت، افزود: امروز ۵۰ درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند که دارای تأثیرگذاری و تأثیرپذیری بالا هستند. یکی از فضاهای ایجاد شده تحت‌الشعاع قرار دادن فرهنگ و هویت دینی و اسلامی آنان بود. حجاب در موضوع اسلامیت نظام، ویترین کشورمان است.

وی تصریح کرد: اخلاقیات، احکام، روزه و امثال آن بروز ظاهری ندارد و تنها چیزی که بروز ظاهری دارد، حجاب به عنوان ویترین نظام مقدس اسلامی است که دشمنان برای آن برنامه داشتند و دارند.

ریاحی با اشاره به اهمیت سرمایه‌های اجتماعی گفت: با ساماندهی نکردن موضوع حجاب و عفاف در واقع سرمایه‌های اجتماعی و قشر متدین و پای کار انقلاب به مرور از دست می‌روند. در این رابطه ضربه‌ای که به هویت جوان و نوجوان وارد می‌شود، جبران‌ناشدنی است.

فرماندار جرقویه خاطرنشان کرد: دستورالعمل وزارت کشور در موضوع حجاب و عفاف پشتوانه‌های حقوقی خوبی دارد. این ابلاغیه در شهرستان جرقویه بومی‌سازی می‌شود و طی چند روز آینده قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان که ذیل قرارگاه شهید سنایی استان فعال است، به ادارات ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: این ابلاغیه و دستورالعمل جای ابهامی باقی نگذاشته است که بتوان در موضوع مهم حجاب و عفاف کوتاهی کرد. تکلیف همه ارگان‌ها، نهادهای خدماتی و سایر سازمان‌ها، در این رابطه مشخص است و هیچ جای خالی در این رابطه وجود ندارد.

ریاحی گفت: پلیس موظف است با تخلفات اصناف برخورد کند. متصدیان صنفی فعال در مراکز فرهنگی و هنری و اماکنی که زیر نظر شهرداری‌ها یا بیمارستان‌ها هستند همچون کافی‌شاپ‌ها و واحدهای فعال صنفی در ترمینال‌ها، داروخانه‌ها، مطب‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر بخش‌ها ملزم به اجرای قانون حجاب و عفاف هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت مستقیم اماکنی که زیرمجموعه ادارات است بر عهده مدیر همان اداره است، اظهار کرد: به‌عنوان مثال در مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌ها یا در حوزه میراث فرهنگی همچون بوم‌گردی‌ها و اقامتگاه‌ها، اجرای قوانین و مصوبات بر عهده مسئول اداره مربوطه است.

فرماندار جرقویه تصریح کرد: طبق این مصوبه به افرادی که کشف حجاب کرده باشند، هیچ خدماتی ارائه نمی‌شود و دستورالعمل رفتار با این افراد نیز مشخص و بدون ابهام است.

کد خبر 652771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.