برگزاری گردهمایی فرزندان شهدای استان کهگیلویه‌وبویراحمد در یاسوج

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری گردهمایی فرزندان شهدای این استان به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در یاسوج خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رضا پارسیان‌نژاد در گردهمایی فرزندان شهدای استان کهگیلویه‌بویراحمد که به مناسبت روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، اظهار کرد: قریب به ۸۲ هزار نفر از جامعه آماری بنیاد شهید و امور ایثارگران، از استان کهگیلویه‌وبویراحمد هستند و تعداد ۳۱۵ آزاده در استان داریم که ۳۰ نفر از این افراد دار فانی را وداع گفته‌اند و دو نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

وی افزود: قریب به یک هزار و ۸۱۵ شهید گلگون‌کفن در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم، نخستین شهید این استان در هجدهم شهریورماه سال ۱۳۵۹ به شهادت رسید و نخستین شهید انقلاب این استان نیز «سیدعلی نورالدینی» بود که در مبارزات با رژیم منحوس پهلوی در بهبهان به شهادت رسید.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مسن‌ترین شهید استان کهگیلویه و بویراحمد شهید «محمد احسانی‌دیل» با ۶۱ سال سن و کم‌سن‌وسال‌ترین شهید استان نیز شهید ابوالقاسم علیپور با ۱۳ سال سن است.

پارسیان‌نژاد گفت: به لطف خدا اکثر یادگاران شهدا به غیر از ۱۸۹ نفر در دستگاه‌های اداری استان مشغول به خدمت هستند، همچنین قریب به ۶۰ درصد این افراد دارای مدرک تحصیلی دکتری یا کارشناسی ارشد هستند.

وی افزود: طی یک‌سال اخیر، برنامه دیدار با خانواده‌های شهدا، تجلیل از فرزندان شهید و ایثارگر در برنامه دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه‌وبویراحمد بوده است.

پارسیان‌نژاد خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در میان استان‌های کشور طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ جایگاه نوزدهم را کسب کرد و به لطف خون شهدای پاک استان، در شش ماه دوم سال توانستیم جایگاه ششم را در کشور کسب کنیم.

کد خبر 648032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.