معرفی شهدا به جامعه نیازمند عزم همگانی است

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه در یادواره دو هزار و ۷۴۸ بانوی شهید استان کرمانشاه بر توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: معرفی شهدا به جامعه نیازمند عزمی همگانی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، خسرو شهیدی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفندماه_ در یادواره دو هزار و ۷۴۸ بانوی شهید استان کرمانشاه اظهار کرد: به منظور ارج نهادن به جامعه ایثارگری، امام راحل (ره) در بیست‌ودوم اسفندماه سال ۱۳۵۸ با صدور فرمانی مبنی بر تأسیس نهاد مقدس بنیاد شهید، امور خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر با اولویت کارهای فرهنگی را به این مجموعه از خادمان شهدا سپرد تا هر آنچه را که در توان دارند در خدمت‌گزاری به آن‌ها به کار گیرند.

وی افزود: با تصویب شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۳ نیز سه نهاد ایثارگری جانبازان و آزادگان با محوریت بنیاد شهید ادغام و نام بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای پیگیری امور همه ایثارگران کشور برای این مجموعه ایثارگری در نظر گرفته شد. امروز به همین مناسبت در حال برگزاری اجلاسیه «روز شهید» و نخستین یادواره شهدای بمباران استان کرمانشاه هستیم و امیدواریم با اجرای این برنامه‌های فرهنگی گام مؤثری را به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برداریم.

شهیدی، با اشاره به تعداد شهدای بمباران‌های دشمن بعثی اضافه کرد: استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های مرزدار کشور در دوران دفاع مقدس تعداد دو هزار و ۷۴۸ بانوی شهید و یک هزار و ۸۰۰ بانوی جانباز را تقدیم آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس اسلامی کرده که این مهم، نشان از همراهی و همگامی مردان و زنان ایران اسلامی در دفاع از کیان اسلامی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تنها در شهر کرمانشاه تعداد یک هزار و ۲۶۷ بانوی شهیده وجود دارند که ۷۷ تن از آنان مربوط به حادثه بمباران پناهگاه پارک شیرین بوده‌اند، تأکید کرد: به‌واقع تاکنون به خوبی نتوانسته‌ایم اهداف و آرمان‌های شهدا را به جامعه معرفی کنیم و شناساندن این شهدا به جامعه، مستلزم همراهی و همگامی تمام مسئولان و آحاد مردم است.

کد خبر 647827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.