دادگستری اصفهان در تلاش برای اجرایی‌کردن تاکیدات اقتصادی رهبری

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره لزوم پشتیانی قوه قضائیه از دولت در اجرایی‌کردن تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و تولید، دادگستری استان اصفهان دبیرخانه فعالی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ در نشست تولیدکنندگان و کارآفرینان استان اصفهان با رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: نخستین نشست را با سنگربانان اصلی تولید و اشتغال کشور در استان اصفهان که سهم بالایی در تولید کشور دارد، برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره لزوم پشتیانی قوه قضائیه از دولت در اجرایی‌کردن تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و تولید، دادگستری استان اصفهان دبیرخانه فعالی دارد.

رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: دادستان مرکز استان به عنوان دبیر ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی، جلسات مستمر و منظم به‌صورت ماهیانه با حضور اعضا و کارگروه‌های زیرمجموعه دارد.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۷۰ مورد درخواست از سوی سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی به دبیرخانه ارسال شده است، مجموعه شهرستان‌ها در یک سال گذشته به‌طور جدی در این زمینه فعال بوده‌اند.

جعفری خاطرنشان کرد: ۳۶۷ مورد بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان داشتیم، ۹۷ مورد از واحدهای تولیدی که دچار مشکل بودند و حتی بعضی از آن‌ها تعطیلی موقت داشتند، به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه مشخصات تمام واحدهای صنعتی ضمیمه شده است، گفت: چند مورد واحد تولیدی مهم و اثرگذار در سطح ملی، در استان اصفهان داشتیم که در آستانه ورشکستگی کامل بودند، با همراهی استانداری اصفهان و اقدامات، برای آن‌ها هیئت مدیره اجرایی قانونی تا زمان برگزاری مجمع عمومی مشخص شد و از ورشکستگی نجات یافتند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: شرایط شرکتی مانند پلی‌اکریل با دو هزار اشتغال و ۴۷ هزار سهام‌دار و شرکت پتروشیمی با یک هزار کارگر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار موقعیت شغلی به‌طور غیرمستقیم تثبیت شد و اقدامات در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها برای کمک به واحدهای تولیدی و اقتصادی ادامه دارد، پنج مرحله تعریف شده که طبق آن، مراحل درخواست، مکاتبات، بازدید، تشکیل جلسات و پیگیری مصوبات جلسات را در دستور کار داریم، اظهار کرد: با توجه به مشغله‌ای که در دادگستری استان اصفهان داریم، تلاش می‌کنیم بیشتر در خدمت فعالان اقتصادی باشیم و تعاملات با استانداری اصفهان به‌طور منظم با حضور نماینده قضائی در جلسات انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی در سطح کشور، گفت: تعیین تکلیف نحوه بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی، یکی از این مشکلات است؛ اگر به استان‌ها اجازه‌ای داده شود که مجبور نباشیم برای هر موردی منتظر تصمیمات کشور باشیم، وضعیت بهتر می‌شود.

کد خبر 645792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.