درختان شهر اصفهان باید سطح‌بندی و رتبه‌بندی شوند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ایده تغییر عنوان نکوداشت سالانه «درختکاری» به «درخت‌بانی» نوشت: درختان شهر اصفهان باید سطح‌بندی و رتبه‌بندی شوند و اهمیت و ارزش هر یک از آنها به اطلاع شهروندان و دوستداران محیط زیست برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«چند ماه قبل و در خلال جلسه‌ای از سلسله نشست‌های کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار، ایده تغییر عنوان نکوداشت سالانه «درختکاری» به «درخت‌بانی» را مطرح کردم که با استقبال همکاران در شورا و شهرداری مواجه شد و این روزها به همت همکاران سازمان پارک‌ها و فضای سبز این رویداد در حال برنامه‌ریزی است.

برآوردها می‌گوید که حدود ۳.۵ میلیون اصله درخت در سطح شهر اصفهان توسط طبیعت، شهروندان، دولت و شهرداری نگهداری و حفاظت می‌شود.

بر اساس تغییرات اقلیمی پیش آمده و پیامدهای ناشی از خشکسالی، استراتژی ما باید سال‌ها پیش به سمت نگهداشت درختان (به‌ویژه درختان کهن‌سال و ارزشمند) پیش می‌رفت.

در ادامه مسیر، طی این راهبرد، درختان شهر باید سطح‌بندی و رتبه‌بندی شوند و اهمیت و ارزش هر یک از آنها با اطلاع شهروندان و دوستداران محیط زیست برسد، زیرا بخش‌هایی از درختان امروزی ما، تنها میراث باقی‌مانده از باغ‌شهر اصفهان است.»

کد خبر 645410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.