نقاشی یک کیلومتری پرچم ایران در گذر چهارباغ

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: علت انتخاب برنامه نقاشی پرچم مقدس نظام اسلامی توسط کودکان این بود که پرچم، ظرفیت شورانگیز و روحیه‌بخشی دارد که با هیچ رسانه و اثر مشابهی قابل قیاس نیست.

مجید خاشعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هم‌زمان با برگزاری دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با محوریت خانه کودک اصفهان اقدام به برگزاری رویداد بزرگترین نقاشی پرچم مقدس کشورمان کرده است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد فرهنگی با دست و قلم کودکان اصفهانی در گذر فرهنگی چهارباغ انجام می‌شود، افزود: کودکان اصفهانی بیستم بهمن‌ماه سال جاری در گذر فرهنگی چهارباغ اصفهان از سمت میدان امام حسین (ع) و از ساعت ۱۴ الی ۱۷ حضور می‌یابند و اقدام به کشیدن نقاشی یک کیلومتری می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: علت اینکه چرا نقاشی پرچم مقدس نظام اسلامی توسط کودکان را انتخاب کرده‌ایم این بوده است که پرچم، ظرفیت شورانگیز و روحیه‌بخشی دارد که با هیچ رسانه و اثر مشابهی قابل قیاس نیست و هیچ عنصر دیگری نمی‌تواند چنین شور و اشتیاقی در مخاطب ایجاد کند.

وی تصریح کرد: پرچم عنصری ارزشمند و جدانشدنی است که ضمن پیوند رویدادها با ملت‌ها، حماسه‌ساز است، چراکه رویدادهای نظامی، سیاسی و ورزشی تنها با اتصال به منافع و هویت ملت‌ها تبدیل به حماسه می‌شوند و پرچم به‌عنوان میثاق ملی ملت، این پیوند را با معنای خاصی برقرار می‌کند.

خاشعی اظهار کرد: پرچم تجسم هویت ملی و انسجام اجتماعی است و شاید درباره موضوعات دیگر به این اندازه توافق وجود نداشته باشد؛ حتی اقلیت‌های دینی مختلف مقیم کشورمان هم در یک عنصر با هم اشتراک دارند و آن مسئله هویت و پرچم مقدس ایران است.

وی ابراز امیدواری کرد: خانواده‌ها و کودکان اصفهانی با حضور پرشورشان در این برنامه، لحظه‌های پرنشاط و جذابی را رقم بزنند.

کد خبر 639991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.