از هم نوازی کودکانه تار و ویولن در سوگ زاینده رود تا همخوانی برای عمو زنجیر باف فیلمساز!

خبرگزاری ایمنا: حضور کودکان در جشنواره امسال از همان روی سن مشهود است. از همان پله‌های نارنجی پایینی که بچه‌ها روی آن با ابزار مختلف سینما سرگرم‌اند تا پله‌های سفید بالایی که به پنجره ای از پروانه‌های رنگی که آنها را به دنیای خیال انگیز سینما دعوت می‌کند، گشوده می‌شود.

پسر بچه زرد پوش روی دوربین قلمزنی نشسته و کودک دیگری با پیراهن آبی از پایین دوربین به او زل زده است. بچه‌های دیگر روی پله‌های زرد و نارنجی سن جشنواره دست اندرکار کلاکت زدن و فیلم ساختن هستند. پرچم‌های کشورهای شرکت کننده در جشنواره با طرح‌ها و رنگ های متنوع، پایین‌ترین پله جشنواره را زینت داده اند.
-کلیپ سرود نوستالژیک "مادر" که خاطرات دهه شصتی‌ها را زنده می‌کند، به مراسم حال و هوای متفاوتی می‌دهد. سرودی که به شهید بهنام محمدی تقدیم می‌شود.
-داوران کودک و نوجوان بنفش پوش جشنواره بیست و هشتم بعد از سخنان دبیر جشنواره از صندلی‌های خود برمی‌خیزند و هم خوانی می‌کنند: "عموزنجیرباف فیلم منو ساختی؟ رو پرده انداختی؟ بله"
-حضور خبرنگاران و عکاسان نوجوان با لباس های یک دست در گوشه گوشه سالن و جنب و جوش آن‌ها برای پوشش خبری مراسم قابل توجه است.
-نماینده امید صالحی در هنگام دریافت جایزه بهترین عکس صحنه و پشت صحنه برای فیلم "آخرین نفر" می‌گوید: دوست داشتم و دوست دارم که جشنواره کودک فقط و فقط برای کودکان باشد.
-هم نوازی تار و ویولن سه کودک هنرمند در سوگ زاینده رود به همراه پخش تصاویری از بستر خشک این رودخانه حال و هوای خاصی به مراسم می‌دهد.
-پس از صحبت‌های کودک نقاش فلسطینی، فیلم کوتاه "دیوارکشی" ساخته (احمد تیموری) از فیلمسازان اصفهانی که از ۵۰فیلم تولیدشده با حمایت شهرداری اصفهان است، پخش می‌شود. در این فیلم، ابتدا کودکی در حال نقاشی بر روی دیوار اردوگاه کار اجباری لهستان، سپس کودک دیگری در حال نقاشی بر روی دیوار برلین، کودک بعدی در حال نقاشی بر روی دیوار بوسنی و هرزگوین و در نهایت دیگری در حال نقاشی بر روی دیوار هایل بیت المقدس تصویر شده است.
- درخواست مجری برای پخش موسیقی شاد از اتاق فرمان به یکباره حال و هوای سالن را پر از انرژی می‌کند و باعث می‌شود کودکان حاضر در سالن که به وجود آمده‌اند دقایقی ایستاده سوت و دست بزنند. 
-سعیده ذاکری که به پاس تولید، نگارش و کارگردانی فیلم های کودک و نوجوان از او تقدیر شد، در ویدئوی مصاحبه خود که در جشنواره پخش می‌شود، می‌گوید: جشنواره فیلم کودک باید هر سال نسبت به سال گذشته ارتقا یابد.
 -هوشنگ حریرچیان نیز که به پاس بازی در نقش های ماندگار از او تقدیر شد، در ویدئوی مصاحبه اش می‌گوید: وقتی تصمیم به بازیگری گرفته، دو سال تنها اجازه دیدن نمایش ها را داشته و بعد شروع به کار کرده است.
-شهلا ناظریان و حسین عرفانیان که به پاس یک عمر سابقه دوبله فیلم و کارتون های خاطره انگیز از آن ها تقدیر شد، در ویدئوی مصاحبه شان از آشنایی‌شان در استودیوهای دوبله باهم و ازدواج هنری‌شان می‌گویند.
-اسدالله علایی که به پاس توجه جدی به کودکان و نوجوانان در تلویزیون از او تقدیر شد هم در ویدئوی مصاحبه اش از خاطرات کودکی و تجربه ورزش در زمین‌های خاکی می‌گوید. 
-حسن اکلیلی که به پاس نقش های به یادماندنی در تئاتر و تلویزیون از او تقدیر شد، در ویدئوی مصاحبه اش به بحث اول و آخر زندگی اش که همیشه نمایش بوده و هست اشاره می‌کند. 
-محمد علی میاندار، بازیگر باسابقه اصفهانی هم در ویدئوی مصاحبه اش از استخر کودکی‌اش که زاینده رود بوده می‌گوید. از اینکه بچه‌های دیروز با علا الدین و چراغ جادو سرگرم بودند و اینترنت و بازی‌های کامپیوتری همدم بچه های امروز شده است. 
- فریدون حسن هم هنگام دریافت جایزه بزرگداشتش از اولین قصه سینما رفتن‌اش می‌گوید که اولین قصه‌ای شده که برای رادیو نوشته است.
-امیر منوچهر و بیژن خوش خرام هم که به پاس ساخت انیمیشن های کودکان تقدیر می‌شوند از کوشایی و پشتکار بچه‌های دیروز نسبت به کم تحرکی و تنبلی امروزی‌ها گلایه می‌کنند. 
- پس از پایان مراسم افتتاحیه عده‌ای از حاضران در سالن به رسم یادبود روی سن عکس یادگاری می‌گیرند.
-  اجرای مراسم رنگین و پر شور و نشاط آتش بازی در محوطه بیرونی سالن کوثر چاشنی مراسم افتتاحیه می‌شود و با رنگ و انرژی میهمانان را بدرقه می‌کند.
/1/
کد خبر 164068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.