CNG تفاوتی با دیگر سوخت‌های موجود ندارد

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: برخی از مردم تصور می‌کنند که خودروهای مبتنی بر CNG آلایندگی کمتری به هوا وارد می‌کنند در صورتی که آلاینده ناشی از این نوع سوخت، کمتر از بنزین و گازوئیل نیست.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت استفاده از سوخت با کیفیت در اتومبیل‌ها، اظهار کرد: در صورتی که خودرو از راندمانی بالایی برخوردار باشد، قطعاً نیاز به بنزین و گازوئیل با کیفیتی بر اساس استاندارد یورو پنج خواهد داشت.

وی افزود: درواقع اگر در چنین خودروهایی سوختی با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یورو پنج استفاده شود، قطعاً میزان آلایندگی ناشی از سوخت افزایش می‌یابد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: با توجه به این مسئله صنعت خودروسازی و پالایشگاه‌ها را باید به نسبت یکدیگر ارتقا دهیم، به بیان دیگر علاوه بر افزایش کیفیت سوخت باید کیفیت اتومبیل‌ها و به خصوص وسایل نقلیه عمومی را نیز افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: برای اینکه آلایندگی ناشی از سوخت اتومبیل کاهش یابد، باید بتوانیم اتومبیل‌ها را با کیفیت مطلوب‌تری تولید کنیم و نوع سوخت‌های مصرفی را نیز تغییر دهیم.

صفریان در رابطه با تفاوت سوخت CNG با بنزین و گازوئیل، گفت: برخی از مردم تصور می‌کنند که خودروهای مبتنی بر CNG آلایندگی کمتری به هوا وارد می‌کنند در صورتی که آلاینده ناشی از این نوع سوخت، کمتر از بنزین و گازوئیل نیست.

وی با اشاره به بهترین سوخت، ادامه داد: در حال حاضر بین سوخت‌هایی که در کشور وجود دارد، LPG از کم‌ترین آلایندگی برخوردار است و جزو پاک‌ترین سوخت‌های جهان به‌شمار می‌رود.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی افزود: به طور کلی خودروهایی که دوگانه‌سوز است، از آلایندگی مجزایی برخوردار است و قطعاً در کیفیت هوا تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین CNG نیز سوخت مطلوبی نیست.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به مرور زمان LPG جایگزین گاز شود و سوخت‌هایی مانند بنزین و گازوئیل نیز بر اساس استاندارد یورو پنج تولید شوند، همچنین صنعت اتومبیل‌سازی کشور نیز پیشرفت کند.

کد خبر 638322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.