رفلاکس اسید معده را نادیده نگیرید

متخصصان هشدار می‌دهند که در صورت بروز سوزش مکرر معده به پزشک مراجعه کنید و آن را نادیده نگیرید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان کلینیک مایو در لندن اعلام کردند که بیماری رفلاکس معده زمانی رخ می‌دهد که به پوشش مری آسیب اسیدی و شیمیایی وارد می‌شود. سوزش سر دل یکی از علائم اصلی این بیماری است، اما ممکن است با علائم دیگر مانند احساس توده در گلو، مشکل در بلع، درد قفسه سینه، سرفه یا بدتر شدن علائم شبیه بیماری آسم همراه باشد.

یکی از عوارض بیماری رفلاکس معده التهاب انتهای مری است؛ در صورتی که این حالت مداوم باشد باعث بروز زخم و تنگی یا باریک شدن مری می‌شود. با گذشت زمان بیماران ممکن است درگیر مری بارت شوند؛ وضعیتی که در آن پوشش مری در اثر رفلاکس اسید معده آسیب می‌بیند سپس دریچه بین مری و معده ممکن است از کار بیفتد و منجر به آسیب اسیدی و شیمیایی مری شود.

بیماری مری بارت ممکن است خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد بنابراین لازم است افراد مبتلا به مری بارت به صورت منظم معاینه شوند. فاکتورهای پرخطر ابتلا به مری بارت شامل داشتن سابقه خانوادگی، سرطان مری و سیگار کشیدن همچنین داشتن چربی بیش از حد شکمی یا بیماری رفلاکس بیش از پنج سال می‌شود.

پیروی از سبک زندگی سالم و مصرف دارو می‌تواند به کاهش رفلاکس اسید معده کمک کند. علاوه بر این، متخصصان توصیه می‌کنند که برای کاهش رفلاکس اسید معده مصرف کافئین را کاهش دهید.

کد خبر 635486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.