۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
عوامل خطر آب سیاه چشم چیست؟

عوامل پرخطر بیماری گلوکوم شامل سابقه خانوادگی، سن بالای ۴۰ سال، نزدیک‌بینی، وجود بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا، آسیب قبلی چشم و استفاده طولانی مدت از استروئیدها و کورتیزون می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که گلوکوم یا آب سیاه چشم تقریباً ۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همچنین انتظار می‌رود که این تعداد تا سال ۲۰۴۰ میلادی به ۱۱۲ میلیون نفر برسد. معمولاً این بیماری پس از سن ۴۰ سالگی تشخیص داده می‌شود، حداقل نیمی از بیماران مبتلا به گلوکوم هیچ علائمی را تجربه نمی‌کنند تا زمانی که بینایی آن‌ها به میزان قابل‌توجهی دچار آسیب شود.

عوامل پرخطر بیماری گلوکوم شامل سابقه خانوادگی، سن بالای ۴۰ سال، نزدیک‌بینی، وجود بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا، آسیب قبلی چشم و استفاده طولانی مدت از استروئیدها و کورتیزون می‌شود. بیماری گلوکوم قابل درمان نیست، اما در صورتی که به موقع تشخیص داده شود می‌توان آن را مدیریت کرد.

به گفته متخصصان، لازم است افراد زیر ۴۰ سال هر سه تا چهار سال یک بار معاینه چشم انجام دهند. همچنین، افرادی که دارای یک عامل خطر هستند و افراد بالای ۴۰ سال باید هر ۱۸ تا ۲۴ ماه یک بار برای معاینه به چشم‌پزشکی مراجعه کنند.

کد خبر 632339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.