طرح تفصیلی شهر سامان نیازمند بازنگری است

عضو شورای اسلامی شهر سامان با بیان اینکه در راستای توسعه گردشگری با سرمایه‌گذاران در حال رایزنی هستیم تا طرح هتل اجرا شود، گفت: بازنگری طرح تفصیلی شهر، رفع مشکلات صنایع نیمه‌مزاحم شهر و طرح توسعه هتل گل‌های شهرداری سامان از برنامه‌های مد نظر برای توسعه شهر است که امیدواریم بتوانیم آنها را محقق کنیم.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در راستای توسعه گردشگری با سرمایه‌گذاران در حال رایزنی هستیم تا طرح هتل اجرا شود، اظهار کرد: طرح توسعه ۴۳ هکتاری باغ گردو، کمپ ورزشی، پارک بانوان و پارک خانواده از برنامه‌های شورای ششم است.

وی تصریح کرد: بازنگری طرح تفصیلی شهر، رفع مشکلات صنایع نیمه‌مزاحم شهر سامان و طرح توسعه هتل گل‌های شهرداری این شهر از دیگر برنامه‌ها برای توسعه شهر است که امیدواریم بتوانیم در چهار سال آینده آن را محقق کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر سامان اظهار کرد: طرح انتقال آب از مجتمع فناوران برای مدیریت شهری چالش‌های کمتری دارد، زیرا مشرف و نزدیک به شهر است و نیاز به پمپاژ آب ندارد و ارتفاع بالای مجتمع نسبت به شهر هزینه انتقال را بسیار کمتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پساب فاضلاب شهر سالانه حدود ۲۵۰ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد که در توان مالی ما نیست، ادامه داد: از سوی دیگر انتقال پساب، اجرای شبکه و پمپ آب همچنین تملک اراضی مسیر از دیگر مشکلات خواهد بود که هزینه بسیار سنگینی دارد و این طرح‌ها برای شهرداری شهرهای کوچک مثل سامان که منابع درآمدی ندارند، عملاً امکان‌پذیر نیست.

چهلگردی گفت: انعقاد تفاهم‌نامه در سطح ملی بین آب و فاضلاب و وزارت نیرو و مساعدت سازمان همیاری شهرداری در استان، می‌تواند از راه‌های کمک‌کننده باشد، زیرا در شرایط بحرانی کم‌آبی، پایدارترین آب برای فضای سبز همان پساب فاضلاب است.

وی با بیان اینکه سه خودرو شامل بنز تم، خاور و نیسان، عملیات جمع‌آوری زباله شهر سامان را انجام می‌دهد که یکی از خودروها متعلق به شهرداری و در اجاره پیمانکار قرار دارد و نیروها نیز به صورت شرکتی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: خودروهای مورد استفاده، برای جمع‌آوری زباله در این شهر مناسب نیست از این‌رو در حال پیگیری برای دریافت خودرو جدید هستیم، اما تاکنون اعتباری برای انجام این اقدام تخصیص داده نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر سامان تاکید کرد: محل دفن زباله در شش کیلومتری شهر واقع شده است که این اقدام به روش ترانشه (یک لایه زباله و یک لایه خاک) انجام می‌شود.

کد خبر 628442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.