اشتغال در باز اجتماعی شدن زندانیان ضرورت دارد

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اشتغال زندانیان همواره جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی بوده است، زیرا امسال با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری (مدظله)، باید اشتغال در زندان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا حیدری امروز -یکشنبه بیست و هفتم آذرماه- در دیدار با مدیر صندوق کارآفرینی امید، اظهار کرد: اشتغال در باز اجتماعی شدن زندانیان ضرورت دارد. یکی از اقدامات مهم اداره‌کل زندان‌ها در بحث زندانیان آزاد شده اعطای تسهیلات کارآفرینی به آنها با حمایت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری است تا مسیر بازگشت به جامعه برای زندانیان آزاد شده تسهیل شود.

وی با اشاره به همکاری صندوق کارآفرینی امید با زندان‌های استان، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال به ۱۱۴ زندانی آزاد شده تسهیلات کارآفرینی اعطا شده است که از این نظر رتبه اول استان‌های کشور در جذب اعتبارات را برای استان چهارمحال به ارمغان آورده است. اشتغال زندانیان همواره جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی بوده است، زیرا امسال با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری (مدظله)، باید اشتغال در زندان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: کارآفرینی یک کسب و کار بر پایه اقتصاد است که از کمترین منابع به طور بهینه استفاده کرده و آن را به ارزش بالایی از درآمد می‌رساند، اگر کارآفرینی روال یکنواخت خود را بین فضای ناامن کسب و کار پیش گیرد، به هیچ عنوان کسب درآمد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: کارآفرینی را می‌توان در مشاغل کوچک یا خانگی برای شرکت‌های چند ملیتی طبقه‌بندی کرد، سودهایی که یک کارآفرین کسب می‌کند با ترکیبی از منابع طبیعی، نیروی کار و سرمایه است، هر فردی که اراده و عزم راسخ برای راه‌اندازی یک شرکت جدید داشته باشد و با تمام خطرات ناشی از آن مقابله کند، می‌تواند یک کارآفرین شود. توسعه کارآفرینی در هر جامعه با ارتقای کیفیت وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن جامعه همراه خواهد بود.

حیدری اضافه کرد: کارآفرینی به عنوان یک تغییر در نظر گرفته می‌شود که لازمه آن خطرپذیری بر سر مسائلی است که افراد به طور معمول در آغاز یک شغل جدید با آن‌ها مواجه می‌شوند.

کد خبر 627550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.