بوروکراسی، خودناباوری و تحریم، ریشه مشکلات کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با بیان اینکه پیشرفت در حوزه‌های مختلف عیان بوده است، گفت: زمانی که اقدامات بزرگی در زمینه هوافضا، سلول‌های بنیادین، لیزر، پهپاد، موشک و انرژی خورشیدی انجام می‌شود به این معنا است که در حوزه‌های بسیاری پیشرفت داشته‌ایم.

مجتبی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار اخیر با مردم اصفهان اظهار کرد: اصل انقلاب از نگاه دینی، انقلابی، نوآورانه و جهادی رخ داد که به طور طبیعی نظام استکبار را به حرکت علیه کشور و انقلاب اسلامی ایران وادار کرد، همچنین باعث شد مستکبران تصور کنند ایران برای آن‌ها خطرناک است.

وی ادامه داد: تمام دست‌اندازی‌هایی که دشمن علیه کشور انجام داده به این دلیل است که اجازه ندادیم به اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی که علیه کشور طراحی کرده بودند، دست پیدا کنند؛ دشمن به‌دنبال آن است که تمام امور را به دست گیرد و تمام فعالیت‌ها تحت نظر و با اجازه آن‌ها انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با بیان اینکه دشمنان به کدخدایی برای عالم تبدیل شده بودند و اجازه نمی‌دادند خلاف خواسته آن‌ها اقدامی شود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با نگاه جهت‌گیری الهی و فارغ از نگاه جهان که نگاهی مادی و ماتریالیستی است، به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: پیشرفت، توقف، رکود و ارتجاع چالش اساسی کشور است؛ از طرفی به دنبال پیشرفت هستیم، اما دشمنان قصد متوقف کردن ما را دارند تا با رکود مواجه شویم و به عقب برگردیم، همچنین قصد دارند مردم را مأیوس کنند، البته این اتفاق رخ نخواهد داد چرا که مردم لذت آزادی و استقلال را چشیدند و هرگز اسیر برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های دشمن نخواهند شد. حضور میلیونی مردم در مراسم مختلف نشان از این دارد که به عقب برنخواهیم گشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با بیان اینکه پیشرفت در حوزه‌های مختلف عیان بوده است، افزود: زمانی که اقدامات بزرگی در زمینه هوافضا، سلول‌های بنیادین، لیزر، پهپاد، موشک و انرژی خورشیدی انجام می‌شود به این معنا است که در حوزه‌های بسیاری پیشرفت داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه قالب دستاوردهای علمی به صورت چندرشته‌ای است، خاطرنشان کرد: برای دستیابی و پیشرفت در حوزه‌ای، چندین حوزه علمی با یکدیگر درگیر خواهد شد؛ از این‌رو باید گفت در حوزه‌های مهم علمی پیشرفت محسوسی داشته‌ایم، اما رکود به این معنا نیست که گفته شود در حوزه‌ای اقداماتی نشده است و با رکود مواجه شدیم.

مشکلات اساسی ناشی از بوروکراسی اداری و نبود خودباوری است

جعفری گفت: مشکلات اساسی ناشی از بوروکراسی اداری، نبود خودباوری و تسلیم شدن عده‌ای از رسانه‌های معاند یا جاهل بوده که از آن‌ها به عنوان مانع یا مشکل یاد می‌شود، در غیر این صورت در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌هایی در مرز دانش داشتیم و وضعیت ما فوق‌العاده است.

وی با بیان اینکه دلیل دشمنی دشمنان این بوده که ایران به پیشرفت‌های متعدد به ویژه پیشرفت‌های علمی دست پیدا کرده است و در مقابل این اقدامات احساس خطر می‌کنند، افزود: این در حالی است که در زمینه اقدامات و پیشرفت‌ها با مشکلاتی نیز مواجه هستیم که ناشی از بوروکراسی اداری، دست‌اندازی در راستای پیشبرد اقدامات و نبود حمایت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: گاهی تحریم نیز بر مشکلات افزوده شده و بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد؛ این در حالی است که باید تحریم‌ها را دور بزنیم تا تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه در بازدید از شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف همچنین ارتباط با محققان درمی‌یابیم که پیشرفت‌ها مطلوب بوده است، گفت: اینکه توانستیم اقدامات بارزی در دنیا انجام دهیم یعنی در مرز دانش قرار داریم، همچنین تبلیغات منفی علیه اقدامات علمی مشکلی است که باعث می‌شود اقدامات و دستاوردها عیان نباشد.

جعفری ادامه داد: دانشگاه‌ها در اقدامات علمی نقش ویژه‌ای دارند و اگر قرار است در جامعه تحولی رخ دهد باید از دانشگاه‌ها آغاز شود؛ چرا که دانشگاه‌ها در مسیر پیشرفت موفق و مؤثر بودند. حمایت‌های دولت و نظام نیز در این راستا تأثیرگذار بوده؛ این در حالی است که حمایت‌های نظام باعث شده است پیشرفت‌ها درخشان‌تر شود.

کد خبر 624997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.