با کاهش محدودیت‌های کرونایی خطر حملات آسم افزایش یافته است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد از زمانی که محدودیت‌های کرونایی در بریتانیا کاهش پیدا کرده است، خطر بروز حملات شدید آسم دو برابر شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه کوئین مری لندن به منظور بررسی تأثیر کاهش محدودیت‌های کرونای بر افزایش خطر حملات آسم، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های بیش از ۲۳۰۰ بزرگسال مبتلا به آسم را که در مطالعه‌ای بین نوامبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۲ شرکت‌کرده بودند، ارزیابی کردند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه به یک پرسش‌نامه آنلاین ماهانه پاسخ دادند. سوالات این پرسش‌نامه درباره استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و علائم آسم بود.

محدودیت‌های کرونایی در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی اعمال شد. در آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی، محدودیت‌های فاصله اجتماعی و نیاز به استفاده از ماسک در بریتانیا به مرور زمان برداشته شد. هنگامی که محدودیت‌ها برداشته شد، افراد کمتری از ماسک استفاده کردند، در این زمان افراد از نظر اجتماعی معاشرت بیشتری با یکدیگر داشتند. نتایج این بررسی نیز نشان داد که افراد با کاهش محدودیت‌های کرونایی در معرض خطر ابتلاء به کووید و دیگر عفونت‌های حاد تنفسی بودند.

با توجه به پرسش‌نامه‌های تکمیل شده در آوریل ۲۰۲۱، کمتر از دو درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند که در ماه گذشته دچار حمله شدید آسم شدند. درحالی‌که تا ژانویه ۲۰۲۲ تقریباً چهار درصد افراد در ماه گذشته یک حمله شدید آسم داشتند. علائم آسم شامل تنگی نفس، خس‌خس سینه و سرفه می‏‌شود.

کد خبر 624009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.