بارش‌ها تشدید خواهد شد / پیش‌بینی افزایش سرعت وزش باد در بعضی مناطق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشدید بارش‌ها طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بعضی مناطق و پیش‌بینی افزایش سرعت وزش باد خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز در قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه در بعضی مناطق آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، کردستان و کرمانشاه، بارش رخ می‌دهد و یکشنبه گستره بارش، شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را فرا می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه و سه‌شنبه بارش در این مناطق تشدید خواهد شد و گستره بارش دوشنبه مناطقی از مرکز، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل شرقی دریای خزر و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق، بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب را نیز فرا می‌گیرد.

ضیائیان ادامه داد: دمای هوا تا یکشنبه در نیمه غربی و شنبه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور به طور نسبی افزایش می‌یابد و ورزش باد شدید، امروز و فردا پدیده غالب در شرق و جنوب شرق کشور است که منجر به خیزش گرد و خاک در بعضی از این مناطق به ویژه زابل می‌شود.

وی گفت: سرعت وزش باد روز دوشنبه در نیمه غربی و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور افزایش خواهد یافت، همچنین خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا ظهر شنبه مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۷ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۹ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 752143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.