مدارس عشایری در تهیه امکانات اولیه مشکل دارند

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای استان چهارمحال و بختیاری گفت: مدارس عشایری در تهیه امکانات اولیه مشکل دارند و بیشتر به صورت کانکسی اداره می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پور امروز _شنبه سی‌ام مهرماه_ در جلسه نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: مدارس شبانه‌روزی با اینکه فرصت خوبی است، گاهی اوقات باعث افزایش ترک تحصیل دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان دختر می‌شود، زیرا به دلیل فاصله زیاد با محل سکونت خانواده‌ها اجازه تحصیل به آنها نمی‌دهند.

وی با اشاره به بخشنامه‌ای که جهت بررسی و شناسایی دانش آموزان در معرض شکست، ابلاغ شده بود، تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام گرفته در شهرستان لردگان دانش‌آموزان در معرض شکست بیشتر در مرحله متوسطه اول (راهنمایی) بودند در صورتی که مدارس ابتدایی اگر در شیفت بعدازظهر کلاس برای دانش‌آموزان راهنمایی برگزار می‌کردند مشکل رفع می‌شد، اما این مهم انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان لردگان بیداد می‌کند، افزود: چرا معلمانی که با سهمیه عشایر استخدام می‌شوند و تعهد به کار در این منطقه را دارند بعد از مدت کوتاهی باید به مرکز استان منتقل شوند؟

حسین‌پور گفت: مدارس عشایری در تهیه امکانات اولیه مشکل دارند و بیشتر به صورت کانکسی اداره می‌شوند در صورتی که مسئولان مدارس در شهرها به فکر تجهیز تابلو هوشمند و امکانات به روز هستند، لذا رعایت عدالت آموزشی برای تمام اقشار ضروری است.

وی گفت: اعزام سربازان معلم و کارورز جهت تدریس برای مناطق عشایری بسیار ضروری است.

کد خبر 613792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.