وزیر بهداشت: گرمازدگی ۱۰ هزار و ۷۰۰ زائر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا کنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی دچار گرمازدگی شدند و تیم‌های بهداشتی و درمانی در مجموع به ۳۱هزار و ۴۴۴ نفر از زائران در مرزها خدمات رسانی کردند.

به گزارش ایمنا، بهرام عین اللهی امروز_ شنبه نوزدهم شهریورماه_ در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی با اعلام خبر گرمازدگی ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر از زائران اربعین، اظهار کرد: تجهیزات و نیروی کافی به پایانه‌ها ارائه داده‌ایم و تا کنون ۹۳۲ نفر نیرو به پایانه‌ها آوردیم.

وی افزود: اکنون مشکل اصلی مسافران اربعین گرمازدگی است؛ از این از زوار درخواست داریم شب‌ها حرکت کنند تا مشکلی نداشته باشند و پیشگیری لازم را لحاظ کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: زوار حتماً از کلاه استفاده کنند و در وسط راه از نوشیدنی استفاده کنند و بعد از پیاده روی، استراحت کوتاهی داشته باشند.

عین اللهی ادامه داد: جمعیت در مرزهای مهران و خسروی زیاد است اما از نظر بهداشت و خدمات نیروها پای کار و در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: نخستین و مهم‌ترین مساله برای گرمازدگی انتقال به محیط خنک است که از اتوبوس‌ها و خنک کننده ها و کانکس‌های سرد و همچنین اتوبوس آمبولانس‌ها استفاده می‌کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اگر حال افراد گرمازده مناسب نباشد سرم درمانی می‌شوند و در صورت نیاز به درمان تخصصی، به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 604039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.