ورزش باعث افزایش طول عمر می‌‎‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد میانسال می‌توانند با پیاده‌روی روزانه به سال‌های عمر خود بیفزایند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین ورزش کردن و افزایش طول عمر، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، بیش از صد هزار آمریکایی را برای چندین دهه تحت نظر قرار دادند. پژوهشگران به افراد شرکت‌کننده در مطالعه توصیه کردند از طریق فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی سریع، به مدت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته به ورزش متوسط بپردازند، گزینه دیگر نیز این بود که هر هفته به مدت ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه به فعالیت‌های سنگین‌تر مانند دویدن یا دوچرخه‌سواری بپردازند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که مقادیر توصیه شده ورزش را انجام دادند، در مقایسه با همسالان خود که کم تحرک بودند، حدود ۲۵ تا ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته بودند. خطر مرگ ناشی از علل غیرقلبی نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافت. برای ورزشکارانی که دو تا چهار برابر بیشتر از مقادیر توصیه شده ورزش می‌کردند، فواید طول عمر کمی بیشتر بود.

خطر مرگ به هر دلیلی در میان افرادی که به مدت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته به شدت ورزش می‌کردند، در مقایسه با افراد کم تحرک، تقریباً ۲۲ درصد کمتر بود. همچنین، خطر مرگ به هر دلیلی در میان افرادی که ۳۰۰ تا ۶۰۰ دقیقه در هفته ورزش می‌کردند، تا ۳۱ درصد کاهش یافت.

کد خبر 593329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.