مجلس تمام قد از طرح اقتصادی دولت حمایت می‌کند

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در راستای بهبود وضعیت مردم گام برداریم، اما باید تدابیری اندیشیده شود که اصل طرح دچار مشکل نشود و فشار زیادی به مردم وارد نشود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اصلاح اقتصادی توسط دولت اظهار کرد: با توجه به اینکه بعضی یارانه‌های پنهان وجود دارد که دولت آن را به همه افراد پرداخت می‌کند، برخی در کشور از یارانه چندین برابر بهره می‌برند و افرادی به صورت جزئی از یارانه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت برای نزدیک شدن به عدالت و اینکه بتواند این یارانه‌ها را به افراد نیازمند و کل مردم برساند باید تغییرات و اصلاحاتی را در مسائل اقتصادی خود به وجود می‌آورد که در این راستا بحث حذف ارز ترجیحی مطرح شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دنیا با شرایطی در زمینه مسائل انرژی و محصولات کشاورزی مواجه است از این رو در زمینه محصولاتی همچون روغن، گندم، برنج و محصولات وابسته باید به مردم کمک شود تا با انجام اصلاحات اقتصادی فشار مضاعف بر مردم ایجاد نکند.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال هدفمندی و واقعی کردن یارانه‌ها است، اضافه کرد: باید مردم از برکات پرداخت یارانه در مسائل معیشتی، اشتغال، کار، تولید و صادرات و زیرساخت‌های مورد نیاز کشور بهره‌مند شوند.

سلیمی افزود: یارانه تنها برای برنج، مرغ، نان و دارو پرداخت نمی‌شود بلکه یارانه‌ها در حوزه‌های دیگر پرداخت می‌شود و افراد خاص از آن استفاده می‌کنند از این رو سعی بر این است که مابه‌التفاوت آن را به صورت کالا برگ یا پول نقدی در اختیار مردم قرار دهیم.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی از حذف ارز ترجیحی و هدفمندی یارانه‌ها به صورت تمام قد از دولت حمایت می‌کند، اما باید اقداماتی صورت بگیرد تا مردم دچار مشکل نشوند در صورتی که اصلاح اقتصادی انجام شود مسائل و مشکلات برطرف خواهد شد و پس از آن خدمات در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا شرایط از قبل بهتر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید در راستای بهبود وضعیت مردم گام برداریم ولی باید تدابیری اندیشیده شود که اصل طرح دچار مشکل نشود و فشار زیادی به مردم وارد نشود.

کد خبر 575023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.