آیا مشکلات روانی خطر ابتلا به نوع شدید کرونا را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به افسردگی، اختلالات سوء مصرف مواد و دیگر مشکلات سلامت روان، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین مشکلات سلامت روان و ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به بیش از ۲۶۳ هزار بیمار با میانگین سنی ۶۶ سال را ارزیابی کردند. بیشتر افراد شرکت‌کننده در مطالعه مرد بودند و به صورت کامل واکسینه شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از نیمی از افراد شرکت‌کننده در مطالعه به اختلال روان‌پزشکی مبتلا بودند و ۱۴.۸ درصد افراد دچار عفونت اولیه شدند که با آزمایش کرونا تأیید شده بود. به طور کلی خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در میان افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به بیماری‌های روان‌پزشکی بالاترین میزان بود.

به گفته محققان افراد مبتلا به اختلالات روان‌پزشکی به ویژه افراد مسن‌تر ممکن است در برابر عفونت‌های جدید آسیب‌پذیرتر باشند. سلامت روان نیز باید به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم در مورد خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ شناخته شود. افراد مبتلا به اختلالات روان‌پزشکی ممکن است سیستم ایمنی ضعیف‌تری داشته باشند و پاسخ‌های ضعیف‌تری به واکسن‌ها داشته باشند که منجربه بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ می‌شود.

توصیه شده است افراد مبتلا به بیماری روانی و کسانی که از آن‌ها مراقبت می‌کنند واکسن کرونا و دوزهای تقویت‌کننده آن را در زمان تعیین شده دریافت کنند و دیگر اقدامات پیشگیرانه را نیز رعایت کنند تا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند.

کد خبر 569926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.