شعار سال، خط‌ومشی مسائل ضروری کشور را مشخص می‌کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شعارهایی که مقام معظم رهبری در آغاز هرسال انتخاب می‌کنند، خط و مشی اصلی کشور را در رابطه با مسائل ضروری مشخص می‌سازد.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» اظهار کرد: شعارهایی که مقام معظم رهبری در آغاز هر سال انتخاب می‌کنند، خط و مشی اصلی کشور را در رابطه با مسائل ضروری مشخص می‌سازد.

وی ادامه داد: طی یک دهه گذشته، مقام معظم رهبری شعارهای سال را بر محور مسائل اقتصادی بیان می‌کنند؛ امسال نیز به سه کلید واژه بسیار مهم در راستای مسائل اقتصادی اشاره کردند. همچنین تولید، مسئله اصلی برای رفع بیکاری و تقویت معیشت مردم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهی جز تقویت تولید داخلی نداریم، تصریح کرد: موضوع دانش‌بنیان، مسیری است که دانش اقتصاد و شرکت‌های بر محور دانش را تقویت می‌کند. خوشبختانه مجموعه دانش‌بنیان، نسبت به سال‌های گذشته موفقیت‌ های بسیاری به دست آورده و امیدواریم با توجه به شعار سال، این مسئله شاهد جهش و تقویت باشد.

وی اضافه کرد: در کنار تولید و دانش‌بنیان، بحث اشتغال‌زایی وجود دارد. در شرایطی که جامعه به لحاظ معیشت اقتصادی دارای مشکل است، موضوع اشتغال از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

بانکی‌پور با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ مباحث مربوط به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی با همراهی نمایندگان روبه‌رو شد، تصریح کرد: هرچند در شرایط سختی بودجه ابلاغ شد و اصلاح اقتصادی مهمی توسط دولت در پیش است، از این رو دو نرخی بودن ارز که منشأ فساد و بیماری اقتصادی شده، زودتر برطرف خواهد شد.

وی گفت: با شرایط سختی که بودجه در مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد به مسئله تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی توجه ویژه داشت. امیدواریم که مجلس، دولت و بخش خصوصی، پیشران و جلودار این حرکت باشند و شاهد موفقیت انقلاب اسلامی در هر سه حوزه باشیم.

کد خبر 562999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.