تمهیدات ویژه اپراتورها برای تعطیلات نوروزی چیست؟

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تمهیدات ویژه‌ای برای دسترسی مناسب به اینترنت و تماس‌های تلفنی در تعطیلات نوروزی اندیشیده شد.

به گزارش ایمنا، در تعطیلات نوروز به خصوص در روزهای ابتدایی ممکن است تماس تلفنی و استفاده از اینترنت به دلیل تراکم استفاده با مشکلاتی روبه‌رو شود و بنابراین هر سال وزارت ارتباطات برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، جلساتی با اپراتورها برگزار می‌کند تا با بالا بردن ظرفیت‌های لازم، از به وجود آمدن بحران جلوگیری کنند.

محمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) در این زمینه اظهار کرد: به مناسبت نوروز مانند هر سال یکسری اقدامات را برای ارتباطات بهتر مردم انجام می‌دهیم. امسال نیز جلساتی با اپراتورهای ثابت و سیار برگزار و هماهنگی سرویس‌دهی در ایام نوروز را با آنها انجام شد.

وی افزود: در این جلسات مسائلی که ممکن بود به لحاظ جابه‌جایی جمعیت در شهرها و جاده‌ها برای اپراتورها از نظر فنی پیش بیاید مورد بررسی قرار گرفت. سفرها باعث می‌شود ترافیک مصرفی نقاط مقصد تغییراتی کند، این مسائل از طریق اپراتورها مورد بررسی قرار گرفت تا افزایش ظرفیت‌های مورد نیاز صورت بگیرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تصریح کرد: موضوع با اولویت بعدی نیز این بود که مراکز تماس اپراتورها با مردم فعال باشند تا اگر اختلالی در مکالمه یا اینترنت بود، از این طریق پیگیری شود.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که اپراتورها در نوروز امسال برای دسترسی به خدمات هیچ مشکلی نداشته باشند. اپراتورها تیم‌ها و تجهیزات فنی خود را برای ارائه خدمات در مراکز استان و برخی شهرستان‌ها که مرکز ثقل هستند، مستقر کرده‌اند.

امامی گفت: درخواست‌هایی که از اپراتورهای بالادستی مانند شرکت مخابرات ایران، ارتباطات و سایر اپراتورها وجود داشت نیز تسهیل شده است. به آنها توصیه شد نفرات پاسخگو خود در ایام تعطیلات را به این سازمان معرفی کنند که این کار انجام شد تا بتوان در هر نقطه که مشکلی وجود داشت آن را اطلاع‌رسانی کرده و به سرعت رفع کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ادامه داد: ظرفیت شبکه و اپراتورها مانند هر منبعی دیگر محدود بوده و اگر در یک لحظه زمانی خاص به صورت انفجاری تقاضا را افزایش دهیم، ممکن است با مشکل مواجه شویم. برای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی، مردم باید در کنار سرویس تماس از سرویس پیامک یا پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 562641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.